۰ نفر

افزایش ۷۵ هزار بشکه‌ای تولید نفت با امضای قرارداد جدید

۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۲۶
کد خبر: 149811
افزایش ۷۵ هزار بشکه‌ای تولید نفت با امضای قرارداد جدید

شرکت ملی نفت ایران انتظار دارد با اجرای فعالیت‌های توسعه ای گروه توسعه انرژی تدبیر در میدان‌های یاران شمالی، جنوبی، کوپال و مارون تولید روزانه نفت خام این میدان‌ها از رقم ١٨٥ هزار بشکه کنونی به حداقل ٢٦٠ هزار بشکه برسد.

علی کاردر امروز (سه شنبه، ١٤ مهرماه) در مراسم امضای سند موافقتانه اصولی ( ( HOA میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پرشیا با بیان این مطلب افزود: این چهار میدان ١٤,٥ میلیارد بشکه نفت ذخیره درجا دارد که با اتکا به ضریب بازیافت کنونی، ذخیره نفت قابل برداشت این میدان‌ها حدود ٢.٥ میلیارد بشکه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی بر ضرورت بهره مندی از فناوری‌های روزآمد برای اجرای روش‌های ازدیاد برداشت در این چهار میدان تاکید کرد و گفت: هم اکنون ضریب بازیافت از میدان یاران حدود ١٠ درصد، مخزن بنگستان میدان مارون حدود ٩,٣ درصد، مخزن بنگستان میدان کوپال حدود ١٣ درصد و مخزن آسماری میدان کوپال بیش از ١٨ درصد است.

کاردر با بیان این که امروز سند HOA چهار میدان و پنج مخزن امضا می شود، ادامه داد: به این ترتیب اصول و چارچوب‌های قراردادی توسعه این مخازن مشخص می شود و کار به سرعت وارد مرحله اجرایی می شود.

وی سرمایه گذاری مورد نیاز برای توسعه این میدان‌ها را ٢,٢ میلیارد دلار اعلام و ابراز امیدواری کرد: شرکت نفت و گاز پرشیا از توانمندی‌های شرکتهای خارجی نیز بهره مند شود