۰ نفر

آب صنایع پرمصرف گران می‌شود

۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۴
کد خبر: 140146
آب صنایع پرمصرف گران می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران اعلام کرد که واحدهای تولیدی که مصرف اضافی آب داشته باشند باید هزینه بیشتری بپردازند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا قاهری بدر در مراسم افتتاح و بهره‌برداری دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی شمس‌آباد با اشاره به هزینه ۴۰۰ تومانی هر مترمکعب آب در شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: واحدهایی که مصرف بهینه آب داشته باشند همین هزینه آب را پرداخت می‌کنند، اما اگر واحدی مصرف اضافه داشته باشد باید هزینه بیشتری بپردازد ودرآمد حاصل از این افزایش هزینه برای تکمیل شبکه‌ها و استفاده بهینه از آب هزینه خواهد شد.

وی درباره انتقال آب به شهرک صنعتی شمس آباد گفت: اینکار از قبل آغاز شده و مسیرگشایی آن انجام گرفته است و حدود ۱۲ کیلومتر لوله گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران پیش از این قرار بود از قنات شوش عباسی برای آب‌رسانی به این شهرک استفاده شود، اما با توجه به آلودگی این قنات با کمک سازمان آب انتقال از طریق سرشاخه آب‌هایی که ۱۲۰ چاه سطی تهران را پوشش می‌دهد انجام خواهد شد که بر این اساس این پروژه حداکثر تا ۱۸ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۶۰ لیتر بر ثانیه میزان آب انتقال یافته به این شهرک است.

قاهری همچنین از انجام مذاکراتی با راه‌آهن ایران خبرداد و گفت: بر پایه این مذاکرات ساخت ایستگاه باری راه‌آهن شمس‌آباد در دستور کار قرار گرفت که در مراحل پایانی و زیرساخت‌های ‌آن‌ را شرکت شهرهای صنعتی تهران و ریل‌گذاری را راه‌آهن بر عهده خواهد گرفت.

 وی اضافه کرد: همچنین به دنبال این هستیم که ایستگاه مترو شمس‌آباد نیز در صورت امکان به خود شهرک برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران وظیفه این شرکت را شامل دو بخش تامین زیربناها برای صنایع کوچک و گستراندن چتر حمایتی برای این صنایع دانست و اظهار کرد: در بخش تامین زیر ساخت‌ها ساختار فیزیکی و حمایت معنوی دو قسمت اصلی آن‌را تشکیل می‌دهد که این حمایت‌های معنوی شامل خدمات شبکه‌ای این صنایع است.

 به گفته وی تامین زیر ساخت‌های فیزیکی تاکنون به خوبی انجام شده اما خدمات شبکه‌ای به شدت مغفول واقع شده است.