۰ نفر

نعمت زاده در پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد:

۲۶ درصد تولید گاز کشور در صنعت استفاده می‌شود

۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸
کد خبر: 138027
۲۶ درصد تولید گاز کشور در صنعت استفاده می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که هم اکنون ٣٨ درصد گاز جهان در بخش صنعت مصرف می شود، گفت: در ایران، ٢٦ درصد گاز در بخش صنعت مصرف می شود و اعتقاد داریم باید استفاده از این انرژی خدادادی در صنعت افزایش یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (دوشنبه) در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران با بیان این که صنعت گاز، صنعتی بومی در کشور است، با بیان این که هم اکنون بسیاری از تجهیزات صنعت گاز کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: می‌توان گفت چنین صنعتی در کشور بومی شده است.

نعمت زاده عنوان کرد: وزارت صنعت ارتباط خوبی با وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران دارد اما می‌توانیم ارتباطهای خود را گسترش دهیم تا تجهیزات بیشتری در داخل تولید شود.

وی افزود: هم اکنون با تلاشهای وزارت نفت در بخشهای مختلف همچون اکتشاف، حفاری، ساخت سکو و همچنین لوله گذاری در خشکی و دریا موفقیتهای بزرگی کسب کرده‌ایم که حتی می‌توانیم با کشورهای دیگر منطقه در این عرصه ها رقابت کنیم.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه یکی از ثمرات برجام، توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است، بطوریکه در سه ماه ابتدای امسال، چند مورد سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت به سرانجام رسیده است، به توانمندی پالایشگاه‌های گاز کشور اشاره و تصریح کرد: اکنون بسیاری از پالایشگاه‌های گازی کشور از توانمندی بالایی برخوردارند بطوریکه سرویس‌ها و تجهیزات جانبی اغلب آنها از سوی شرکتهای ایرانی انجام می‌شود.