۰ نفر

نفت برنت ۴۴ دلار شد

۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷
کد خبر: 137380
نفت برنت ۴۴ دلار شد

در حالی که عرضه فراوان و رشد اقتصادی آهسته روی بازارها تاثیر گذاشته است، قیمت نفت در معاملات اولیه آسیا در روز چهارشنبه کاهش یافت. این در حالی است که برخی تحلیلگران اعلام کردند که روند نزولی کنونی دوام چندانی نداشته و قیمت نفت در ادامه سال بهبود خواهد یافت.

به گزارش رویترز،‌ هر بشکه نفت برنت با افتی7 سنتی نسبت به روز گذشته 44 دلار و 80 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدییت نیز با کاهش 6 سنتی به 42 دلار و 86 سنت رسید. نفت برنت در جلسه گذشته با ثبت قیمت 44 دلار و 14 سنتی به پایین‌ترین سطح خود از ماه می نیز رسیده بود. برنت از قیمت اوج خود در ماه ژوئن افتی 15 درصدی را تجربه کرده است. عرضه بیش از تقاضا و رشد اقتصادی ضعیف چشم‌انداز تقاضای نفت خام را تضعیف کرده است. در حالی که عرضه مازاد ادامه دارد و رشد تقاضا کاهش یافته است، تحلیلگران اعلام کردند انتظار دارند قیمت‌ها در کوتاه‌مدت، کاهش بیشتری داشته باشند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، ریک اسپونر تحلیلگر ارشد بازار CMC در سیدنی اعلام کرد: «نگاه من این است که قیمت هر بشکه‌ نفت در هفته‌های آینده بین 39 و 42 دلار معامله شود. بعد از آن، ما شاهد تعادل مجدد در بازار خواهیم بود. با به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا قیمت هر بشکه نفت به محدوده 50-60 دلاری خواهد رسید.»

بازارهای نفت در دو سال گذشته با عرضه مازاد مواجه بودند. عرضه مازادی که قیمت نفت را در حد فاصل سال‌های 2014 تا 2016 نزدیک به 70 درصد کاهش داده و قیمت هر بشکه نفت برنت نیز به محدوده 27 دلاری رسید.