۰ نفر

هوای البرز برای تمام گروه‌ ها ناسالم است

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱
کد خبر: 589824
هوای البرز برای تمام گروه‌ ها ناسالم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: کیفیت هوای استان برای تمام گروه‌ها ناسالم و در وضعیت اضطرار قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از   ایسنا، فردین حکیمی روز سه شنبه ۲۳ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص برخط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ‌، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۶۷، ۱۶۹، ۱۶۲ و ۱۵۷ قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین شاخص آلودگی هوای شهرستان اشتهارد با قرار گرفتن بر روی عدد ۱۰۴ بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا در این منطقه برای گروه‌های حساس است.

حکیمی  گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان، آلودگی به دلیل پایداری هوا از اواسط روز گذشته به استان بازگشته و این وضعیت تا آخر هفته ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز به اقدامات لازم در وضعیت قرمز و اضطرار اشاره  کرد و گفت: در این شرایط جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن ضروری است.

این مسئول تاکید کرد: علاوه براین، توصیه جدی می‌شود بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم از منزل خارج نشوند و سایر افراد نیز فعالیت در فضای باز را به حداقل برسانند.

وی همچنین به وظایف نهادها و سازمان های ذیربط در شرایط ناسالم ۲۰۰-۱۵۱ بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.

حکیمی ادامه داد: همچنین شهرداری‌ها از انجام تمام فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود؛ مانند ساخت و سازهای شهری، پروژه‌های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.