۰ نفر

استاندار البرز :

قطار شهری کرج تا یک ماه آینده بهره برداری شود

۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲
کد خبر: 574960
قطار شهری کرج تا یک ماه آینده بهره برداری شود

استاندار البرز با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در کاهش آلودگی زیست محیطی گفت : بهره برداری از قطار شهری کرج باید تا یک ماه آینده انجام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در نشست رفع موانع پروژه قطار شهری کرج ، افزود: سال ها است که مردم کرج در انتظار استفاده از این امکان مهم حمل و نقل هستند.

وی ادامه داد: بازدیدهای بسیاری از این پروژه مهم داشتیم و در خلال این بازدیدها جلسات متعددی نیز برگزار شد که اکنون شاهد سرعت بخشی آن هستیم.
شهبازی گفت: اکنون به ایستگاه آخر رسیده ایم و بهره برداری از قطار شهری کرج پس از سال ها انتظار، نزدیک است.
وی افزود: شهرداری کرج و پیمانکار مجموعه مشکلاتی دارند که البته تاکنون همراهی بسیاری با آنها داشته ایم و امروز نیز تدابیری اتخاذ شد.
استاندار البرز گفت: بار دیگر برای رفاه مردم در تردد و گره گشایی از این پروژه کهن شهری با شهرداری و شورای اسلامی شهر همراهی می کنیم و البته این امر را مشروط به این موضوع کردیم که تا یک ماه آینده شاهد راه اندازی قطار شهری کرج باشیم.

وی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شد پیمانکار قطار شهری کرج موظف شد که ظرف یک ماه آینده نسبت به راه اندازی قطار شهری کرج اقدام کند.

شهبازی گفت: از جذب اعتبارات خاص دولتی تا جلب همراهی های ویژه استانی برای راه اندازی قطار شهری کرج اقدام کردیم.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات احداث آن از سال ۸۵ آغاز شده که به علت مشکلات مالی و موانع دیگر احداث این پروژه زمانبر شده است .

اکنون خط یک قطار شهری کرج در امتداد خط ریلی صادقیه تهران - کرج  بین میدان شهید سلطانی کرج تا شهر جدید هشتگرد فعال است.  

قرار است قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج بین گلشهر - چهار راه طالقانی به طول ۶.۵ کیلومتر بهره برداری شود.