۰ نفر

سرقت اطلاعات بانکی شهروندان در پوشش پیک موتوری!

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱
کد خبر: 564136
سرقت اطلاعات بانکی شهروندان در پوشش پیک موتوری!

سرپرست پلیس فتا البرز گفت: اعضای باند سه نفره کلاهبرداری که با شیوه حضور به عنوان پیک موتوری پیتزا فروشی در حین دریافت وجه غذا اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی ۲۴ نفر از شهروندان با دستگاه اسکیمر کرده بودند، توسط پلیس فتا دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، رسول جلیلیان با اعلام این خبر بیان کرد: در روزهای پایانی تیرماه سال جاری تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشتند که در حالی که کارت بانکی آنها در اختیار خودشان بوده، مبالغ قابل توجهی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است.

وی با بیان این که بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و متهمان به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز اقدام به خرید طلا در شهرهای کرج و قزوین، همدان، زنجان و .. کرده‌اند، که شک ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

سرپرست پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: در ادامه تحقیقات ماموران با حضور بازبینی دوربین یک طلافروشی موفق به شناسایی یکی از متهمان شده و با زیرنظر قرار دادن اقدامات وی همدستان او را نیز در منطقه ماهدشت کرج شناسایی کردند.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه پس از تکمیل تحقیقات در خصوص مخفیگاه متهمان هر سه آنها با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند، اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه اسکیمر، تعداد زیادی کارت بانکی خام و ۲۴ عدد کارت کپی برداری شده کشف شد.

این مقام انتظامی در خصوص شیوه و شگرد این باند حرفه‌ای به خبرنگار پلیس گفت: متهمان با انتخاب رستوران‌ها و فست فودهای واقع در محله‌های مرفه نشین تهران و کرج، در قالب پیک موتوری و هنگام تحویل غذا کارت بانکی مشتریان را کپی و پس از اطمینان از وجود مبلغ قابل ملاحظه‌ای در کارت، از یک فرد معتاد برای خرید سکه و موبایل استفاده می‌کردند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز یادآور شد: کارشناسان میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط اعضای این باند را بیش از یک و نیم میلیارد ریال برآورد می کنند.

جلیلیان در پایان با اشاره به اینکه با تلاش بی وقفه ماموران همه مالباختگان این پرونده شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان حتما در هنگام خرید رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند و از ارائه رمز کارت بانکی به افراد ناشناس خودداری کنند.