۰ نفر

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

مرکز وکلا با وجود ابلاغ استفساریه هنوز نتایج را اعلام نکرده! / با این روند کمیسیون اصل ۹۰ ورود می‌کند

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۲۷
کد خبر: 667081
مرکز وکلا با وجود ابلاغ استفساریه هنوز نتایج را اعلام نکرده! / با این روند کمیسیون اصل ۹۰ ورود می‌کند

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: بعد از رفع ابهام توسط مجلس از طریق استفساریه مورد تائید شورای نگهبان و با ابلاغ رییس جمهور، مرکز وکلا قوه قضاییه به ما اعلام کرده بود که نتایج نهایی را اعلام خواهد کرد ولی با وجود ابلاغ استفساریه هنوز این اتفاق نیفتاده است و اگر نتیجه را اعلام نکند کمیسیون اصل نود باید پیگیری کند که دلایل عدم اعلام نتیجه چیست.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ یکی از مهم‌ترین مسائل قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مجلس، مسئله رفع انحصار از خدمات حقوقی به ویژه مسئله کمبود وکیل بوده است که از طریق اصلاح آزمون وکالت و تاثیرپذیری قبولی آزمون‌دهندگان بر مبنای تراز به جای نمره خام، موجب افزایش تعداد افراد قبول شده در این آزمون می‌شود. اولین مورد از اجرای این قانون در آزمون وکالت برگزار شده توسط مرکز وکلا بوده است که با وجود تصریح مجلس، با ابهام اعلام شده از طرف مرکز وکلا، نمره خام را ملاک آزمون قرار داده بودند و بدین ترتیب میزان قبول شدگان به شدت کاهش پیدا کرده بود. حال مجلس از طریق استفساریه‌ای از این موضوع رفع ابهام کرد و ملاک آزمون وکالت را تراز قرار داد که این استفساریه به تائید شورای نگهبان نیز رسیده و از طریق رییس جمهور نیز ابلاغ شده است؛ با این وجود هنوز هم مرکز وکلا قوه قضائیه، اسامی نهایی قبول شدگان را اعلام نکرده است که طبق صحبت بسیاری از نمایندگان مجلس در صورت عدم اعلام این موضوع، کمیسیون اصل نود و کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس به این مسئله ورود خواهد کرد.

از همین رو با آقای حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس پیرامون آخرین وضعیت اعلام نتایج این آزمون گفتگو کردیم

حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد عدم اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار توسط مرکز وکلای قوه قضاییه،گفت: روسای کمیسیون قضایی،جهش تولید و اصل نود در جلسه ای این موضوع را که چرا مرکز آزمون قوه قضاییه نتایج آزمون پذیرفته شدگان آزمون وکالت را اعلام نمی کنند و قانون مصوب مجلس اجرایی نمی شود را بررسی کردند و ابهامی را که وجود داشت برطرف کرد.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرد: ابهام در مورد چگونگی احتساب نمره بود که قرار شد ملاک همان تراز برای پذیرفته شدگان باشد و نمره ملاک نباشد.

وی تاکید کرد: بعد از رفع ابهام توسط مجلس از طریق استفساریه مورد تائید شورای نگهبان و با ابلاغ رییس جمهور، مرکز وکلای قوه قضاییه به ما اعلام کرده بود که نتایج نهایی را اعلام خواهد کرد ولی با وجود ابلاغ استفساریه هنوز این اتفاق نیفتاده است و اگر نتیجه را اعلام نکند کمیسیون اصل نود باید پیگیری کند که دلایل عدم اعلام نتیجه چیست.

غضنفرابادی خاطر نشان کرد: انتظار این است که قانون مصوب مجلس اجرایی شود و هر چه سریعتر اسامی پذیرفته شدگان اعلام شود تا متقاضیان از این بلاتکلیفی دربیایند.