۰ نفر

معاون اول قوه قضاییه:

امروز مجلس درباره آزمون وکالت جلسه دارد، مصوبه به تایید شورای نگهبان می رسد / کسی حق ندارد بگوید از قانون تمکین نمی‌کنم

۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱
کد خبر: 662825
امروز مجلس درباره آزمون وکالت جلسه دارد، مصوبه به تایید شورای نگهبان می رسد / کسی حق ندارد بگوید از قانون تمکین نمی‌کنم

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر لازم‌الاجرا بودن قانون گفت: امروز (چهارشنبه) مجلس در مورد آزمون وکالت تکلیف را روشن خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در حاشیه نخستین جشنواره تجلیل از کارکنان زندان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره آزمون وکالت افزود: اگر قانون ابهام دارد و نیازمند تفسیر است باید مجلس تفسیر و شورای نگهبان تایید کند؛ کسی حق ندارد بگوید که از قانون تمکین نمی‌کنم.
معاون اول قوه قضاییه اظهارداشت: امروز چهارشنبه دوم شهریور، مجلس در این زمینه جلسه دارد و بعد هم مصوبه مجلس به تایید شورای نگهبان می رسد و قانون برای همه از جمله قوه قضاییه لازم الاجرا است.

مصدق درپاسخ به این سوال که به گفته پلیس برخی از سارقان سوابق متعددی از سرقت دارند و به طور مثال ۴۰ تا ۵۰ بار سابقه دارند و احکامی که برای آنها در نظر گرفته می شود بازدارنده نیست، گفت: این گزارش‌ها که مطرح می‌شود درست نیست و کسی که به طور مثال ۵۰ بار سابقه دارد قانون اجازه نمی دهد آزاد شود؛ حال ممکن است یک نفر در زندان بگوید متنبه شدم و آزاد شود و بعدا در جامعه مجدد مرتکب جرم شود.
وی ادامه داد: پلیس به وظایف خود بسیار خوب عمل می کند و قوه قضاییه با افرادی که آرامش جامعه را برهم می زنند به جد برخورد می کند و پلیس هم باید با جدیت با این افراد برخورد کند تا جامعه به آرامش برسد.