۰ نفر

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس؛

دولت با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق است

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳
کد خبر: 633520
دولت با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و دولت با اصلاح ارز ترجیحی موافق هستند، گفت: اصلاح ارز ترجیحی در کالاهای اساسی از جمله آرد و گندم ضروری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا مرحبا درباره اصلاح ارز ترجیحی برخی از کالاهای اساسی، گفت: آرد و گندم از ابتدا مشمول دریافت یارانه می‌شدند، لذا مشکل قاچاق آرد و گندم مدت‌هاست که گریبانگر دولت‌ها است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:  ماکارانی با آرد حاصل از واردات گندم با ارز ترجیحی تولید می‌شود ولی محصول تولیدی را با ارز آزاد صادر می‌کنند و سود آن به جیب تولید کننده می‌رود در حالی که این یارانه از جیب مردم پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی مردم از جمله آرد، و مدیریت نظام یارانه‌ای امری مهم و ضروری است،‌ گفت: به رغم اینکه مجلس و دولت با اصلاح ارز ترجیحی موافق هستند،‌ ولی گران کردن آرد یا حذف یارانه آرد،‌ تنها راه حل بر طرف کردن مشکل این بخش نیست. البته دولت هم بنایی برای حذف یارانه آرد یا دارو ندارد.

نماینده مردم آستارا و تالش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل گرانی‌ها و تورمی که در مسائل اقتصادی کشور وجود دارد، مردم نسبت به گران شدن نان حساس هستند. از طرفی در بیشتر خبازی‌ها نان با کیفیت و ظاهر مناسب عرضه نمی‌شود. به عبارتی شاهد به هم ریختگی در این صنعت هستیم و باید شیوه اختصاص یارانه و عرضه نان در کشور اصلاح شود.

مرحبا با تاکید بر اینکه مدیریت اصلاح ارز ترجیحی شامل بهبود صنعت آرد و نان کشور هم خواهد شد، گفت: باید شیوه هایی برای کنترل و مدیریت یارانه‌ها در نظر بگیریم که سفره مردم که یکی از اقلام مهم آن نان است، دچار خدشه نشود.