۰ نفر

برنامه مجلس برای ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی چیست؟

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبر: 618570
برنامه مجلس برای ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی چیست؟

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت بررسی اولویت دار ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی، گفت: این موضوع مهم و جدی بوده و باید با طمأنینه بیشتر، اما با اولویت بررسی شود؛ طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا در مجلس برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دست بررسی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 17 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان مبنی بر الحاق به تبصره 17 لایحه بودجه، سید مهدی فرشادان پیشنهادی درباره تبدیل وضعیت استخدام کارکنان شرکتی، قراردادی و مشمولان قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان مطرح کرد.

دکتر محمدباقر قالیباف پس از طرح این پیشنهاد بیان کرد که امروز بخش عمده ای از این عزیزان افرادی هستند که به صورت قراردادی و شرکتی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به وجود ناعدالتی در این حوزه ادامه داد: این موضوع تنها در یک وزارتخانه نیست و در همه وزارتخانه ها وجود دارد، در برخی بخش ها حتی از جهت تخصص، تحصیلات و اثرگذاری کار موثرتر هستند، ولی در یک اتاق دریافتی نیروی رسمی به مراتب بیشتر از نیروی شرکتی است. نمایندگان و مردم نیز به این مکان ها مراجعه می کنند.

رییس قوه مقننه کشور تصریح کرد: این موضوع مهم و جدی است و باید با طمأنینه بیشتر، اما با اولویت بررسی شود. رییس جمهور نیز همین دغدغه را دارند و به سازمان امور استخدامی و دارایی ابلاغ کرده اند. ما نیز طرحی با بیش از 180 امضا در مجلس برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت داریم.

وی با بیان اینکه اجازه دهیم در این حوزه ناقص تصمیم گیری نشود، اضافه کرد: باید قانون محکم دائمی برای این موضوع تصویب شود و نیاز است که با اولویت به آن رسیدگی کنیم. نباید قوانین مهم کشور را در بودجه و به صورت یکساله بیاوریم، آن هم موضوع مهم استخدامی که از یکسو باید عدالت رعایت شود و از سوی دیگر باید توجه کنیم که دولت بزرگتر نشود.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اولویت به این موضوع و طرح ساماندهی خواهیم پرداخت.

همچنین قالیباف در جریان بررسی پیشنهاد روح الامینی درباره سقف دریافتی دانشیاران و استاد تمامان دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در چارچوب مصوبات هیات امنای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، گفت: پیشنهادی که پیش از این درباره آن بحث می کردند این بود که حقوق مربوط به هیات امنای اعضای هیات علمی به هیات امنا واگذار شود، با توجه به اینکه براساس قانون هیات امنای دانشگاه ها همه اختیارات دانشگاه را دارند، این پیشنهاد مناسب بوده و خلاف احکام قانونی برنامه نیز نبود.

رییس قوه مقننه کشور تاکید کرد: اما پیشنهاد کنونی که مطرح شده خلاف قانون احکام دائمی برنامه است، زیرا هیات امناها نمی توانند این کار را انجام دهند. ای کاش پیشنهاد درستی مطرح می شد و به تصویب می رسید، اما این پیشنهاد ایراد دارد و قابل طرح نیست.

وی تصریح کرد: مجلس این احترام را برای هیات امنا قائل است که این تصمیم را بگیرد، اما پیشنهاد کنونی دارای ایراد است.