۰ نفر

جلسه روسای ۲ قوه در خصوص حذف یارانه ارزی

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰
کد خبر: 604693
جلسه روسای ۲ قوه در خصوص حذف یارانه ارزی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از جلسات رییس مجلس با رییس‌جمهور و معاون اول وی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین تصمیمات برای حذف ارز ترجیحی در مجلس، گفت: در آخرین جلسه‌ای که اعضای کمیسیون با رییس مجلس داشتیم مقرر شد تا مسئولان دستگاه‌های اجرایی با حضور در جلسات کمیسیون  برنامه‌های خود را برای حذف این ارز به صورت مکتوب به مجلس ارائه کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید برنامه‌های خود را به صورت صریح و شفاف اعلام کنند و بگویند این یارانه‌ای که می‌خواهند از حلقه اول حذف کنند و به حلقه آخر یعنی مصرف کننده بدهند  را چگونه می‌خواهند مدیریت کنند.

نماینده آباده در مجلس با بیان اینکه تاکنون تصمیمی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس و کمیسیون اتخاذ نشده است، ادامه داد: دغدغه نمایندگان درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی نحوه اجرا و مدیریت این کار است که باید دولتی‌ها مجلس را در این زمینه قانع کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس با اعلام اینکه رییس مجلس نیز تاکنون جلساتی را با رییس جمهور و معاون اول وی برای بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته است، اظهار کرد: در جلسه‌ای که اعضای کمیسیون با رییس مجلس داشتند وی گزارشی نیز در این زمینه به نمایندگان ارائه کرد و البته اعضای کمیسیون نیز اصرار داشتند که باید دولت برنامه‌های خود را به صورت مکتوب ارائه کند.

زارع با بیان اینکه نظر دولت بر حذف ارز ترجیحی است، عنوان کرد: البته نمایندگان نیز نظر بر حذف دارند اما دولت باید راهکارهای خود را برای مدیریت این موضوع  به مجلس ارائه کند.