۰ نفر

خاندوزی مطرح کرد؛

بررسی شایستگی مدیران وزارت اقتصاد قبل از انتصاب در «کانون ارزیابی»

۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۱۶
کد خبر: 588507
بررسی شایستگی مدیران وزارت اقتصاد قبل از انتصاب در «کانون ارزیابی»

وزیر اقتصاد گفت: شایستگی مدیران جدید بانک‌های دولتی و وزارت اقتصاد، قبل از انتصاب در «کانون ارزیابی» بررسی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از کانون ارزیابی مدیران وزارت اقتصاد اظهار داشت: یکی از اهداف درون سازمانی وزارت اقتصاد، افزایش کیفیت عملکرد مدیران انتصابی در بخش‌های مختلف بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی، هم به لحاظ شاخص‌های تخصصی و توانمندی‌های مدیریتی و هم شاخص‌های مد نظر دولت سیزدهم است.

خاندوزی یکی از روش‌های بسیار رایج در این خصوص را، استفاده از کانون‌های ارزیابی مدیران عنوان کرد که پیش از مرحله انتصاب، نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف مدیران، اقدام و بر این اساس رتبه بندی انجام می‌شود.

به گفته وزیر اقتصاد، تناسب کاندیدا‌های پست‌های مدیریتی با جایگاه‌ها و شایستگی‌ها سنجیده می‌شود و ملاحظات و مراقبت‌هایی که باید از ابتدای مسئولیت در آن حوزه، مد نظر قرار بگیرد به عمل می‌آید.

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدام کانون‌های ارزیابی برای رتبه بندی پیشنهادی گزینه‌های مناسب برای مسئولیت‌های مد نظر شرکت‌های مختلف عنوان کرد: الزام کرده ام حتما نتایج ارزیابی‌های این کانون در پرونده انتصابات افراد درج شود تا به طور مستمر بتوانیم عملکرد مدیران را با آنچه کانون‌های ارزیابی پیش از شروع مسئولیت آن فرد تشخیص داده بودند، مقایسه کرده و انطباق بدهیم.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: نخستین خروجی‌های کانون ارزیابی مدیران وزارت اقتصاد، به عنوان ماحصل تلاش دو سه ماهه آن، سه نفر از اعضای جدید هیئت مدیره بانک کشاورزی بودند که امیدواریم بتوانیم با جدیت بیشتر، این مسیر را در طول زمان دنبال کنیم.

خاندوزی وزیر اقتصاد همچنین در توئیتی نوشت: شایستگی مدیران جدید بانک‌های دولتی و وزارت اقتصاد، قبل از انتصاب در «کانون ارزیابی» بررسی می‌شود.

او افزود: دیروز ۳ عضو جدید هیأت مدیره بانک‌ «کشاورزی» با این فرایند انتخاب شدند.

15270989_263