۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه؛

رشد اقتصادی ایلام باید متناسب با ظرفیت های هر شهرستان تدوین شود

۲ مهر ۱۴۰۰، ۲۳:۵۴
کد خبر: 565396
رشد اقتصادی ایلام باید متناسب با ظرفیت های هر شهرستان تدوین شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: رشد اقتصادی پیش بینی شده برای استان ایلام باید به صورت شهرستانی و برنامه ای توسط سازمان رصد و پیگیری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود میرکاظمی روز جمعه در حاشیه دیدار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: سازمان برنامه های تحقق رشد مذکور را به صورت عملیاتی و قابل اندازه گیری در قبال میزان اعتبار و تحقق میزان رشد اقتصادی ارائه کند.

وی افزود: در راستای افزایش نرخ رشد اقتصادی استان پتانسیل های هر شهرستان باید به صورت پروژه محور و عملیاتی شناسایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های موجود و براساس اسناد بالادستی و طرح آمایش استان برای دستیابی به رشد پیش بینی شده برنامه ریزی کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بر برنامه ریزی برای بهبود وضعیت اقتصادی استان و اجرای برنامه های اشتغالزا، با تمرکز بر افزایش رشد صادرات از مرز مهران به کشور عراق، بعنوان یک مزیت مهم و همچنین تکمیل سامانه گرمسیری بعنوان یک پروژه اقتصادی و اشتغالزای تأثیرگذار با مشارکت بهره برداران و بخش غیردولتی و تکمیل زنجیره تولید در بخش نفت و گاز و توسعه رونق بخش گردشگری استان تاکید کرد.

میرکاظمی ضمن تأکید بر ایجاد اشتغال پایدار و افزایش رشد اقتصادی، اضافه کرد: افزایش سطح رفاه عمومی مردم و کاهش دغدغه های معیشتی در اولویت کاری سازمان قرار می گیرد.