۰ نفر

چگونه بفهمیم چقدر بدهی مالیاتی داریم؟

۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶
کد خبر: 521737
چگونه بفهمیم چقدر بدهی مالیاتی داریم؟

با رونمایی از درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی از این پس مودیان می‌توانند با مراجعه به این درگاه از میزان بدهی مالیاتی خود باخبر شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،‌ در اواخر سال گذشته سازمان امور مالیاتی در راستای تسهیل، تسریع و توسعه خدمات الکترونیک، ارائه اطلاعات مورد نیاز مؤدیان مالیاتی و عموم مردم از سوابق پرونده‌های مالیاتی کاهش مراجعات حضوری مردم و کاهش مصرف کاغذ، درگاه ملی خدمات مالیاتی رونمایی کرد. 

از طریق این  پنجره واحد الکترونیک، حدود ۲۵ خدمت مالیاتی شامل مشاهده پرونده‌های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارائه اظهارنامه‎‌های مالیاتی، رفع تعهدات ارزی و ... اشاره کرد.

 همچنین سایر اقداماتی که شهروندان برای انجام آن نیازمند مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی یا سایر مراجع بودند از جمله پرداخت قبوض مالیاتی، دریافت گواهی نقل و انتقال موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌‎های مستقیم، استعلام ممنوع الخروجی، استعلام بدهی مالیاتی، استعلام مالیات خریداران سکه و ... نیز از طریق این درگاه ملی قابل ارائه به مردم است.

یکی از خدماتی که این سامانه ارائه می‌دهد، استعلام بدهی مالیاتی به مودیان است که آن‌ها می‌توانند باید به My.tax.gov.ir مراجعه کنند و در صورتی که در سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی داشته باشند، می‌توانند وارد سامانه شده و اطلاعات خود را تکمیل و نهایی کنند. 

لازم به ذکر است که سیم کارت فردی که می‌خواهد از پرونده مالیاتی باخبر شوند، باید با کد ملی آن شخص مطابقت داشته باشد. 

در این بین، بدانید که برای ثبت نام در این درگاه باید کد ملی، شماره همراه و تاریخ تولد خود را وارد کنید و با داشتن پرونده مالیاتی به شما اجازه ورود می‌دهد و می‌توانید از انواع خدمات بهره مند شوید. 

همچنین، در این سامانه امکان استعلام ممنوع الخروجی شما هم فراهم شده است که می‌توانید با زدن بر گزینه استعلام ممنوع الخروجی از وضعیت خود آگاه شوید یا در صورت نبود اطلاعات مربوطه، به شما اعلام می‌کند که برای اطمینان یافتن از ممنوع الخروجی خود به اداره گذرنامه یا واحد دادستانی سازمان امور مالیاتی مراجعه کنید.