۰ نفر

معاون پارلمانی رییس جمهوری تشریح کرد؛

مهمترین ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۷
کد خبر: 486649
مهمترین ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰

«حسینعلی امیری» توجه به اصلاحات ساختاری را از مهمترین ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ ذکر کرد و گفت: امیدواریم مجلس محترم به نحوی آن را بررسی کنند که قبل از اتمام سال دولت بتواند بخشنامه‌ها و آئین نامه‌های بودجه را آماده کند تا از ابتدای سال ۱۴۰۰کشور با بودجه جدید اداره شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حسینعلی امیری» امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ صبح امروز و زودتر از موعد مقرر تقدیم مجلس شد. طبق آیین نامه داخلی مجلس وقتی بودجه اعلام وصول می‌شود باید در اختیار نمایندگان قرار گرفته و به کمیسیون تلفیق ارجاع ‌شود و مراحل قانونی آن طی شود.

وی افزود: امسال خوشبختانه با تاکیدات رئیس‌جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۰ زودتر از موعد مقرر تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. امیدواریم مجلس محترم به نحوی آن را بررسی کنند که قبل از اتمام سال دولت بتواند بخشنامه‌ها و آئین نامه‌های بودجه را آماده کند تا از ابتدای سال ۱۴۰۰کشور با بودجه جدید اداره شود.

امیری لایحه بودجه و قانون بودجه را مهمترین سند مالی کشور عنوان کرد و گفت: وابستگی بودجه به نفت از منظر هزینه‌های جاری، کم شده است و بودجه نظام سلامت افزایش یافته است. با شیوع کرونا اعتبارات قابل توجهی برای بخش سلامت در نظر گرفته شده است و اقتصاد مقاومتی هم در لایحه بودجه پررنگ است. علاوه بر آن حمایت از صادرات غیر نفتی نیز جایگاه برجسته ای در بودجه ۱۴۰۰دارد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری صبح امروز گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور منابع و مصارف عمومی، بودجه شرکت‌های دولتی و بودجه‌های اختصاصی دستگاه‌ها به ضمیمه ماده واحده بودجه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه نامه رییس جمهوری به رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه ۱۷ مجلد پیوست بودجه ارسال شده است، توجه به اصلاحات ساختاری، معیشت، سلامت، حمایت از تولید و اشتغال، توسعه صادرات غیرنفتی و تاکید بر حوزه‌های دانش‌بنیان از نکات برجسته لایحه بودجه ۱۴۰۰ ذکر کرد.

 به گفته امیری سقف بودجه کل کشور ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال یعنی حدود ۲۴۰۰هزار میلیارد تومان است.​