۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور:

پذیرفتنی نیست که بانک‌ها در شرایط جنگ اقتصادی شانه خالی کنند

۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۲۹
کد خبر: 475857
پذیرفتنی نیست که بانک‌ها در شرایط جنگ اقتصادی شانه خالی کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی از هیچ دستگاهی از جمله بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی پذیرفتنی نیست که شانه خالی کنند، چرا که همه ما باید با هماهنگی در این نبرد اقتصادی همانند هشت سال دفاع مقدس کمک کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بابک دین پرست قائم مقام رییس ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید گفت: مرکز فوریت‌های رسیدگی و حل مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

دین پرست در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران در ساری، افزود: در شرایط فعلی اکثر استان های کشور برای راه اندازی این مرکز شبانه روزی اعلام آمادگی کرده اند و بزودی پس از مازندران در همه استان ها این مرکز فعال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: باید در این مرکز نمایندگان تمامی دستگاه های عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت شبانه روزی حضور داشته یابند و پاسخگوی مشکلات بخش تولید و سرمایه گذاران باشند و کارکرد این مرکز نیز به طور دایمی ارزیابی خواهد شد.

وی افزود : در سطح کشور حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی راکد شناسایی شده است که باید پرونده آنها یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود و واحدهایی که امکان برگشت ندارند برای آنها نیز تصمیم گیری شود.

قائم مقام رییس ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: در سال جاری برای احیای ۲ هزار واحد صنعتی در کشور برنامه ریزی شد که تاکنون تعدادی از این واحد ها احیاء و بقیه نیز تا پایان سال جاری برنامه احیاء در آنها اجرا خواهد شد.

دین پرست افزود : تمام برنامه ریزی ما باید شناسایی واحدهای صنعتی یی باشد که قابلیت برگشت به تولید را دارند و واحدهایی که به هر دلیلی نمی توانند در بازار فعلی ادامه حیات بدهند ، نباید تسهیلاتی در اختیارشان قرار گیرد.

قائم مقام رییس ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید همچنین در این نشست با گلایه از اجرایی نشدن دستور رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری برای صدور مجوز واردات چوب به صنایع سلولزی گفت: دستور رییس جمهوری و معاون اول ایشان برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم اجراست و هیچ دستگاهی نباید از این دستورات تخطی کند.

دین پرست افزود: سازمان محیط زیست و سازمان حفظ نباتات کشور باید دستورات رییس جمهوری را مبنی بر صدور مجوز برای واردات چوب با پوست با رعایت تمام نکات زیست محیطی و ایمنی صادر کنند تا مشکل این واحدها نیز کاهش یابد.
وی ادامه داد: ما امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و باید تمام دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی از جمله بانک ها برای کمک به حل مشکلات کنونی کشور پای کار بیایند.

وی اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی از هیچ دستگاهی از جمله بانک ها اعم از دولتی و خصوصی پذیرفتنی نیست که شانه خالی کنند، چرا که همه ما باید با هماهنگی در این نبرد اقتصادی همانند هشت سال دفاع مقدس کمک کنیم.
وی یادآور شد : بانک های خصوصی نیز در جنگ اقتصادی باید پای کار بیایند و چنانچه هر بانکی در این زمینه کم کاری داشته باشد، تذکر و در صورت ادامه اسامی آنها در اختیار رییس جمهوری قرار می گیرد.

معاون وزیر کشور اظهار داشت : اگر ما در هشت سال دفاع مقدس توانستیم به پیروزی برسیم ، نتیجه همکاری تمام نیروهای نظامی ما، بسیج مردمی  و سایر نیروهای پشتیبانی بود و باید این همگامی و همراهی در جنگ اقتصادی نیز ادامه یابد تا بتوانیم از این نبرد نیز پیروز بیرون بیاییم.