۰ نفر

معاون وزیر تعاون:

افزایش اعتماد عمومی و بهره‌وری با ایجاد شفافیت و نوآوری در تعاونی‌ها

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۰۲
کد خبر: 400126
افزایش اعتماد عمومی و بهره‌وری با ایجاد شفافیت و نوآوری در تعاونی‌ها

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌گفت: افزایش شفافیت و نوآوری در تعاونی ها موجب رشد اعتماد عمومی و بهره وری می‌شود و این وزارتخانه در اندیشه حمایت بیشتر از زنجیره های تولید است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد کبیری روز سه شنبه در نشست تخصصی بررسی نقش و جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی اجتماعی در سالن تلاش اظهارداشت: اقدامات گسترده‌ای برای توسعه شفافیت و نوآوری در حوزه تعاون انجام شده و سامانه جامع هوشمند تعاون به عنوان پنجره واحد تعاون طراحی و بهره‌برداری شده است. 

وی با بیان موفقیت‌ها و عملکرد رو به پیشرفت بانوان در کارآفرینی و تعاون گفت: انتظار می رود که  زنان در توسعه نوآوری پیشگام باشند. 

معاون تعاون وزیر کار با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق نوآوری و شکوفایی، این اقدام را بستری مناسب برای حمایت از نوآوری‌ها  و خلاقیت‌ها در روش‌های تولید دانست و در ادامه به راه‌اندازی مرکز نوآوری تعاون اشاره کرد. 

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اهمیت توجه به مولفه‌های بازاریابی گفت: بانوان تعاونگر و کارآفرین در تولید محصولات به ویژه صنایع دستی و خانگی نیاز بازار و مصرف‌کنندگان را به خوبی مد نظر داشته باشند.

کبیری سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در این زمینه، حمایت  بیشتر از زنجیره‌های تولیدی اعلام کرد تا کمک خوبی برای ایجاد زنجیره ارزش مناسب در فعالیت‌های اقتصادی ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری موجب حفظ  توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق مختلف روستایی شده  که بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل پیشرو، نقش مهمی در این طرح ایفا کرده است.

کبیری خاطر نشان کرد: فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی روند روبه افزایش دارد و در کنار توسعه فعالیت اقتصادی، کمک به توسعه فرهنگ مشارکت‌پذیری و مشارکت محوری به ویژه در بنگاه‌داری باید مد نظر قرار گیرد.