۰ نفر

معاون وزیر کار در امور تعاون:

اصلاح قوانین می‌تواند سهم ۲۵درصدی تعاون در اقتصاد را محقق کند

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۰۴
کد خبر: 400121
اصلاح قوانین می‌تواند سهم ۲۵درصدی تعاون در اقتصاد را محقق کند

معاون وزیر کار در امور تعاون گفت: اصلاح قوانین و الزام بخش خصوصی به رعایت قانون می تواند تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در بخش اقتصاد را محقق کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد کبیری در ادامه سفر به قزوین ظهر چهارشنبه از بزرگترین فروشگاه تعاونی مصرف در قزوین متعلق به جهاد کشاورزی بازدید کرد.

محمد کبیری در جلسه ای که بعد از این بازدید برگزار شد، اظهار کرد: تعاونی های مصرف به عنوان یک شبکه حیاتی خیلی قوی برای توزیع کالاهای اساسی با قیمت مناسب عمل می کنند که در دهه ۶۰ این وظیفه توسط تعاونی ها صورت می گرفت اما به مرور زمان این نقش کم رنگ شد و توزیع از بخش تعاونی ها به حوزه خصوصی رفت و سهم تعاون کم شد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که موجب عقب ماندن تعاونی ها از دایره رقابت شده بی توجهی به قانون از سوی بخش خصوصی است و برای رقابت پذیری باید دیگران را ملزم به رعایت قانون کنیم.

کبیری تصریح کرد: برای خروج از وابستگی به درآمدهای نفتی باید مالیات را همه پرداخت کنند اما برای تقویت رقابت پذیری بخش تعاون پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر کار در امورتعاون افزود: باید قوانین هم اصلاح شود بویژه ارزش افزوده بازنگری شود تا بتوان سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد را محقق کرد.

وی بیان کرد. باید به سمت ایجاد فروشگاههای مدرن و زنجیره ای در بخش تعاون برویم و متناسب با جمعیت نیازهای مردم را تامین کنیم.

کبیری گفت: اگر تعاونی ها خود را به روز نکنند از گردونه رقابت خارج خواهند شد.

وی افزود: تعاونی جهاد کشاورزی قزوین از تعاونی های موفق و استاندارد در سطح کشور است که می تواند الگویی برای استانهای دیگر کشور باشد.

در این جلسه فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی از فعالیت این تعاونی ارائه کرد.