۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تصویب ساخت مسکن در ۲۶پادگان در شورای عالی شهرسازی

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 377661
تصویب ساخت مسکن در ۲۶پادگان در شورای عالی شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در نخستین همایش سراسری تأمین و ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن کارکنان نیروهای مسلح، بر ورود تمامی بانک‌ها برای مشارکت در این طرح تأکیدکرد و گفت: ۲۶ پادگان ارتش و نیروهای مسلح مصوبه‌ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را برای اجرای طرح‌های تولید مسکن اخذ کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد اسلامی روز یکشنبه در این همایش در محل وزارت دفاع افزود: زمین‌هایی که در اختیار نیروهای وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای اجرای تفاهمنامه مشترک بین وزارت راه و وزارت دفاع در احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح قرارگرفته است،

بیش از نصف میزان متراژ زمین‌هایی است که باید در اختیار اجرای این طرح قرار بگیرد که امیدواریم با تخصیص این زمین‌ها کار به زودی آغاز شود.

اسلامی اضافه کرد: برای ۵۰ هزار واحد مسکونی دیگر در اجرای این تفاهمنامه وزارت راه‌وشهرسازی بوسیله اداره های کل راه و شهرسازی استان‌ها، شهرهای جدید زمین‌های مورد نیاز برای اجرای این کار فراهم خواهد شد و در اختیار اجرای این تفاهمنامه قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی بر تشکیل سریع پرونده‌ها تأکید کرد و گفت: برای تشکیل پرونده‌ها به بانک مسکن اکتفا نمی شود و سایر بانک‌ها ( سپه، ملت، پاسارگاد و رفاه)  نیز باید وارد این طرح شوند و از توان آنها بهره گرفته شود تا بتوانیم سهم ۲۰ درصدی بانک‌ها برای تخصیص منابع به اجرای طرح اقدام ملی را عملیاتی سازیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به این مطلب که اجرای این تفاهمنامه به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: تلاش وزارت راه، تکمیل واحدهای مسکونی کارکنان نیروهای مسلح در سالهای ۹۹- ۱۳۹۸ است.

وی ضمن تأکید بر اینکه تشکیل پرونده‌ها گام مهم اساسی در آغاز این طرح بشمار می‌رود، گفت: تشکیل پرونده‌ها باید مؤثر گام برداشته شود و در استان‌ها از طریق بانک ملی و سایر بانک‌ها اقدام لازم انجام گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه ۲۶ پادگان ارتش و نیروهای مسلح مصوبه‌ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران  را برای اجرای طرح‌های تولید مسکن اخذ کرده‌اند، گفت: اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح مراحل قانونی خود را طی کرده و در اختیار آن قرار می‌گیرد.

وزیر راه‌وشهرسازی افزود: مکاتبه با استان‌ها برای تخصیص زمین در اجرای این طرح سریعتر انجام شود و در شهرهای جدید این آمادگی به طور کامل وجود دارد، بنابراین انتظار می رود تا در مدت سه ماه پرونده‌های اجرای این طرح در بانک‌ها تشکیل شود.

اسلامی تصریح کرد: اولویت اجرای طرح تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح به اقشار متوسط و ضعیف نیروهای مسلح اختصاص یافته، بنابراین تلاش می‌ شود کارکنانی صاحب خانه شوند که در شمار جامعه هدف این طرح (قشر متوسط و ضعیف) محسوب شوند.

به گفته وی، وزارت راه‌وشهرسازی برای  اجرا و عملیاتی سازی طرح تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح ایستاده و انتظار می رود با همکاری گسترده‌تر طبق زمانبندی دنبال شود.

وزیر راه وشهر سازی خاطرنشان ساخت: تمامی افراد نیروهای مسلح که از تعاونی‌ها زمین و واحد مسکونی دریافت کردند، اسامی‌شان قرمز می‌شود و آنها که فرم‌های سبز دارند و فاقد مسکن هستند، در اولویت قرار می گیرند.

اسلامی اضافه کرد: براساس طرح اقدام ملی به نقشه‌های معماری توجه می شود بدین معنا که معماری واحدهای مسکونی باید از نظر فرهنگ ایرانی اسلامی شاخص باشند و ویژگی قابلیت زندگی در آنها لحاظ شده باشد.