۰ نفر

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

ضرورت توجه به دورنمای تورمی حذف چهار صفر از پول ملی/ اجرای طرح زمان‌بر خواهد بود

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبر: 370771
ضرورت توجه به دورنمای تورمی حذف چهار صفر از پول ملی/ اجرای طرح زمان‌بر خواهد بود

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به سیاست حذف چهار صفر از پول ملی گفت: باید دورنمای مناسبی از تورم زمان اجرای این سیاست داشته باشیم.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ مجید شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین اجرای سیاست حذف صفر از پول ملی را زمان‌بر دانست و اظهار کرد: حذف چهار صفر معادل تغییر واحد پولی خواهد بود و اثر اقتصادی چندانی به خودی خود ندارد؛ از طرفی بانک مرکزی مدعی است که این اقدام صرفا برای اثرگذاری اقتصادی انجام نمی‌شود و هدف از این کار راحت‌تر شدن مبادلات و محاسبات خواهد بود.

او با تاکید بر توجه به چشم‌انداز تورمی این سیاست، افزود: نکته قابل اشاره در تغییر واحد پولی که از آن به عنوان حذف صفر یاد می‌شود، لزوم حصول اطمینان به لحاظ کنترل تورم خواهد بود، چرا که مسئله مذکور به خودی خود دارای هزینه‌های اجرایی، روانی و تورمی است؛ به عبارتی ساده‌تر شرایط نباید به گونه‌ای پیش رود که مجدد نیاز به اضافه شدن صفرهای جدید در دستور کار قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: فارغ از طی شدن روند قانونی در لحظه اجرا، باید دورنمای تورمی توجه داشته باشیم که مبادا هزینه تحمیل شده به لحاظ روانی، تغییر ساختار محاسباتی و تغییر در شکل اسکناس‌ها، منجر به دوباره‌کاری شود.