۰ نفر

دولت به آسیب‌دیدگاه سیل چقدر کمک می‌کند؟

۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۵۷
کد خبر: 344392
دولت به آسیب‌دیدگاه سیل چقدر کمک می‌کند؟

به موجب مصوبه هیات وزیران مقرر شده است کمک های بلاعوض بابت احداث واحدهای مسکونی و تامین لوازم خانگی و سرمایه ای از سوی دولت به آسیب دیدگاه سیل پرداخت شود.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، دولت جمعا اعتباری معادل با سه هزار میلیارد ریال بابت تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت کمک های بلاعوض مصوب کرده است. بر این اساس بابت احداث واحدهای مسکونی شهری مبلغی برابر با ۱۲۰ میلیون ریال، احداث واحدهای روستایی مبلغی برابر با ۱۰۰ میلیون ریال، تامین لوازم معیشتی، شامل لوازم خانگی و سرمایه ای ۵۰ میلیون ریال و تعمیر واحدهای شهری و روستایی ۵۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

 همچنین کمک بلاعوضی معادل با ۱۰۰ میلیون ریال بابت فوت هر نفر به بازماندگان تعلق می گیرد.

 در این راستا ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد ۴ درصد در روستاها و ۵ درصد در شهرها توسط بانک های عامل پرداخت می شود.

 در این راستا سقف تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی و شهری به ترتیب ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریال، تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی ۱۵۰ میلیون ریال، خرید لوازم خانگی و سرمایه ای ۱۵۰ میلیون ریال و واحدهای تجاری آسیب دیده ۴۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

 بر اساس این گزارش ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی تاسیسات روبنایی داخل محدوده روستاها اختصاص یافت. همچنین  ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای جبران خسارت بخش کشاورزی در استان های مازندران و گلستان تخصیص یافته است.

 اعتبار تخصیص یافته برای زراعت، به ازای هر هکتار تا مبلغ بیست میلیون ریال و برای باغ هر هکتار ۵۰ میلیون ریال است.

کمک بلاعوض برای واحدهای دامداری خسارت دیده، هر واحد تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال است. خسارت دام سبک و سنگین نیز در استان گلستان، بابت هر راس دام سبک تا مبلغ ۵ میلیون ریال و هر دام سنگین تا مبلغ سی میلیون ریال است.

 جزییات در این جدول تشریح شده است.

مصوبه دولت رد خصوص سیل زدگان

 در استان های گلستان و مازندران بابت زنبورداری های خسارت دیده نیز هر کلنی تا مبلغ یک میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.

کمک بلاعوض در حوزه آبزی پروری نیز هر هکتار تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال است. در بخش طیور نیز ۴۶ واحد مرغداری گوشتی با پانصد هزار قطعه و دو واحد مرغ مادر به ظرفیت یکصد هزار قطعه حداکثر به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از کل اعتبار یاد شده تخصیص می یابد.

 در این راستا اعتباری برابر با ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل برای جبران خسارت بخش در استان های گلستان و مازندران اختصاص یافته است.

هیات وزیران

سقف تسهیلات در جدول زیر ذکر شده است.

هیات وزیران