۰ نفر

اخطاریه تخلیه کوی سید خلف اهواز صادر شد

۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۰۲
کد خبر: 344323
اخطاریه تخلیه کوی سید خلف اهواز صادر شد

معاون خدماتی شهرداری اهواز گفت: منازل کوی سید خلف به علت ساخت‌و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه به شدت در معرض آسیب هستند و اخطاریه لازم برای تخلیه منازل این قسمت را صادر کردیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا عالی‌پور ، درباره علت اصلی تخلیه منطقه کوی سید خلف اظهار داشت: منازل مسکونی کوی سید خلف اهواز در واقع منازلی هستند که در بستر رودخانه کارون با تصرف بخشی از رودخانه آن هم از طریق ریختن نخاله و ضایعات ساختمانی به درون رودخانه ساخته شدند.

وی افزود: منطقه یاد شده بسیار سست و ناپایدار است که متاسفانه  ساکنان به صورت تصرفی اقدام به ساخت و ساز کردند و بالا آمدن آب رودخانه سبب شسته شدن لایه‌های زیرین منازل مسکونی می‌شود که  ما نیز اخطاریه لازم برای تخلیه منازل این قسمت  را صادر کردیم.

معاون خدماتی شهرداری اهواز درباره وضعیت سیل‌بندهای ساخته شده در ساحل رودخانه کارون گفت:  سیل بندهایی که شهرداری احداث کرده است تا دبی 2100 متر مکعب که اعلام اولیه کارشناسان سازمان آب‌وبرق بود؛ را جوابگو بوده  اما ح از تراز 2100 متر مکعب به بالا در برخی از نقاط دچار مشکل شدیم و بنابر اعلام مسئولان دبی به بالای 2100 رسیده است.

   وی ادامه داد: در دبی بالای 2100 از ابتدا حدس می‌زدیم که زیرگذرهای جاده‌های ساحلی دچار مشکل شوند زیرا اغلب جاده‌های ساحلی ظرف 10 سال اخیر ساخته شدند و تا کنون زیرگذرهای این منطقه چنین باری به آن‌ها وارد نشده و برخی از مجاری فاضلاب که از این سمت به رودخانه سرازیر می‌شد متاسفانه با بالا آمدن آب رودخانه؛ فاضلاب‌ها به درون مجاری برگشت داده شدند.

عالی‌پور گفت: در برخی نقاط به دلیل گود بودن برخی از سیل‌بندها استحکام کافی را نداشتند و در زیر پل سوم، پل سیاه و پل چهارم مشاهده شد که آب به درون زیرگذرها  نفوذ کرده و در زیر پل هشتم نیز نفوذ آب منجر به شکافت آسفالت به طول 30 متر و با فاصله یک متر از پیاده‌رو شده است.

وی تصریح‌کرد: در نقاطی مانند مرکز شهر و خط اصلی خیابان جمهوری به سمت پل پنجم به دلیل بالا بودن تراز آب رودخانه از خروجی فاضلاب دچار برگشت فاضلاب به مناطق شدیم و در کوی علوی نیز اگر بارش‌ها تداوم داشته باشد بدون شک در این منطقه تاخیر  در تخلیه فاضلاب بیشتر از دوره‌های قبل خواهد بود.