۰ نفر

معاون رئیس جمهور اعلام کرد:

بودجه دستگاه‌هایی که کار موازی می‌کنند، کم می‌شود/ تخصیص ١٠٠٠میلیارد به مطالبات اعضای هیئت علمی

۷ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۴۵
کد خبر: 332110
بودجه دستگاه‌هایی که کار موازی می‌کنند، کم می‌شود/ تخصیص ١٠٠٠میلیارد به مطالبات اعضای هیئت علمی

معاون رئیس جمهور از تخصیص هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات اعضای هیئت علمی خبر داد و گفت: باقی مانده نیز تا پایان ماه آینده محقق می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت شامگاه شنبه در بازدید از موسسه رازی، گفت: این مجموعه به واسطه قدمت و سابقه طولانی در امر تحقیقات، منحصر به فرد است و دولت بر خود فرض می داند هر گونه پشتیبانی مالی مورد نیاز را برای حمایت از این موسسه  را در حد توان خود داشته باشد تا همچون گذشته موفق باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موسسات رازی و پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران دو مجموعه قدیمی و نوین در بخش تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی هستند، افزود: فعالیت های این موسسات بسیار موثر و حایز اهمیت است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری با اشاره به تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۸ ادامه داد: بر این اساس مقرر شد که از بودجه دستگاه هایی که کار موازی انجام می دهند کاسته و در جای مورد نیاز صرف شود. نوبخت گفت: طبق این تبصره لایحه بودجه قرار نیست اعتبارات بخش های تحقیقاتی که نتایج امور آنها برای کشور ثمربخش است، تقلیل داشته باشد.

وی افزود: به پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی این نوید را می دهم که در این راستا علاوه بر عدم کاهش اعتبارات، حمایت ویژه ای نیز از آنها می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: قاطعانه این پیام را به تمامی دانشمندان کشور می دهم که به دنبال افزایش منابع برای تحقیق و پژوهش هستیم.

نوبخت گفت: بودجه سال ۹۸ را با ۴۳۳ هزار میلیارد تومان منابع، پانزدهم آذر ماه امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم. وی افزود: برای پرداخت مطالبات اعضای هیئت علمی دانشگاه ها تاکنون هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم و باقی آن نیز تا ماه آینده محقق می شود.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: امید است مردم بیش از پیش از محصول علم و دانش محققان کشور بهره مند شود.