۰ نفر

درخواست تامین مایحتاج مردم با قیمت مناسب

۱۱ دی ۱۳۹۷، ۷:۲۴
کد خبر: 325971
درخواست تامین مایحتاج مردم با قیمت مناسب

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به جای افزایش نامعقول حقوق ‌‌‌در بودجه ۹۸ مایحتاج مردم را با قیمت مناسب در اختیارشان قرار دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عبدالرضا مصری در کرمانشاه، با اشاره به اینکه متأسفانه دولت در این ایام تلاشی برای کاهش هزینه‌های جاری نکرده است، اظهار داشت: دولت اکنون همه بودجه را صرف هزینه‌های جاری خود کرده و آن مقدار بودجه که برای فعالیت‌های عمرانی تخصیص داده می‌شود همگی از طریق اعتبار اوراق مشارکت است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون پیمانکاران اصلی ما که توان کار داشتند همگی از پا درآمدند و اگر قرار است دستمزدی به آنها داده شود روی اوراق مشارکت دو سه سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون دولت مملکت را بدهکار کرده است، عنوان کرد: در سال‌های آینده هر دولتی روی کار بیاید آن دولت با انبوهی از بدهی این دولت مواجه می‌شود.

مصری با بیان اینکه به طور مثال در این دولت 150 تا 160هزار میلیارد تومان فقط بدهی تأمین اجتماعی، بیش از 140هزار میلیارد تومان بدهی اوراق مشارکت بر گردن دولت است است، بیان کرد: اگر یک سال تمام یک ریال حقوق به هیچ کارمندی داده نشود، یک ریال هزینه نشود و همه درآمد حاصل از درآمد نفت و مالیات را به جای طلب دولت بدهیم باز هم کسر می‌آوریم.

وی با بیان اینکه اکنون اساس کار دولت باید بر صرفه‌جویی و توجه ویژه به رویکرد اقتصاد مقاومتی باشد، بیان کرد: متأسفانه مسئولان دولتی از روز اول نسبت به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور بی‌توجه بودند و نسبت به ارز ‌و طلا  سیاست‌های اشتباه داشتند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این دو موضوع ضربه‌های سنگینی را به کشور وارد کرد، گفت: ما سه ویژگی را باید در بودجه 98 داشته باشیم یکی حفظ قدرت خرید مردم و این به معنای افزایش حقوق‌ها نیست که دوباره تورم ایجاد شود باید مایحتاج مردم را با قیمت متعادل‌تر و با ارز دولتی خریداری و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی اظهار کرد: به جای اینکه حقوق افراد را زیاد کنیم و همین افزایش حقوق خود زمینه افزایش تورم را فراهم کند ما می توانیم یک عدد معقولی به حقوق اضافه کنیم و در کنار آن هم مایحتاج مردم را با قیمت مناسب در اختیارشان قرار دهیم تا قدرت خرید مردم حفظ شود.

مصری با اشاره به سهم مربوط به هزینه های معیشتی، دفاعی در لایحه بودجه 98 عنوان کرد: ما نسبت به کشورهای منطقه آنچنان بودجه دفاعی نداریم زیرا متکی به داخل هستیم و اگر می‌خواستیم همین امکانات را از خارج بگیریم باید چند برابر هزینه دفاعی صرف می‌شد.

وی با بیان اینکه تا وقتی ترامپ دیوانه بر آمریکا حاکم است نباید از امور دفاعی کشور غفلت شود، گفت: باید بودجه دفاعی کشور بالا باشد و دولت با کاهش هزینه‌های جاری، جلوگیری از ریخت‌وپاش‌ها، همایش‌ها و سپردن پروژه‌های نیمه‌تمام به دست مردم کمی به فکر اصلاح اوضاع باشد.