۰ نفر

طرح انتقال پایتخت دوباره کلید خورد

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۵۴
کد خبر: 314452
طرح انتقال پایتخت دوباره کلید خورد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: در نشست اخیر شورای عالی انتقال پایتخت مقرر شد که کارگروه ویژه ای برای این مسئله زیر نظر وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به نشست اخیر شورای عالی انتقال پایتخت، گفت: این نشست هفته گذشته با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد و در این نشست موضوعات مختلف به ویژه راه کارهای انتقال پایتخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تشکیل کارگروه ویژه جانمایی انتقال پایتخت در وزارت راه و شهرسازی

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست اخیر شورای عالی مقرر شد که کارگروه ویژه ای زیر نظر وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود که هدف اصلی این کمیته جانمایی برای انتقال پایتخت خواهد بود.

تصویب آیین نامه انتقال پایتخت در هیأت وزیران/ تکلیف وزارت راه و شهرسازی برای تشکیل دبیرخانه انتقال پایتخت سیاسی و اداری

شهرهای مطرح شده درباره انتقال پایتخت، تنها گمانه زنی بوده و هنوز هیچ تصمیمی برای جانمایی پایتخت صورت نگرفته است

وی افزود: البته حدود دو هفته پیش در نشست هیأت وزیران، آیین نامه انتقال پایتخت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، که بر اساس این مصوبه وزارت راه و شهرسازی ملزم شد که دبیر دبیرخانه انتقال پایتخت سیاسی و اداری را تعیین کند و این دبیرخانه هر سه ماه یکبار درباره روند اجرای آیین نامه به شورای انتقال پایتخت گزارش دهد.

گمانه زنی درباره شهرهای مطرح شده درباره انتقال پایتخت درست نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: شهرهای مطرح شده درباره انتقال پایتخت، تنها گمانه زنی بوده و هنوز هیچ تصمیمی برای جانمایی پایتخت صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس افزود: 5 نفر از نمایندگان مجلس برای عضویت در کارگروه جانمایی انتقال پایتخت سیاسی و اداری انتخاب شده اند و این کارگروه نشست های خود را به صورت متداول برای تعیین تکلیف این مسئله برگزار می کند.