۰ نفر

آژانس برای سیزدهمین بار، پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۱۱
کد خبر: 314438
آژانس برای سیزدهمین بار، پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، با اعلام انتشار سیزدهمین گزارش مدیرکل آژانس در خصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام، خاطر نشان کرد این گزارش بار دیگر پایبندی ایران به تعهداتش تحت برجام را تایید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، غریب آبادی افزود: در این گزارش تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین اظهار داشت که این گزارش تصریح می‌کند، آژانس مشکلی در فرایند بازرسی‌ و دسترسی به سایت‌های مربوطه نداشته است.

نماینده دائم کشورمان با تأکید بر اینکه برخلاف رفتار آمریکا، ایران رفتار مسئولانه‌ای را اتخاذ کرده و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است، عنوان کرد: همانگونه که مکررا اعلام شده، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی فوری و مناسب، تضمین کنند.

در این چارچوب، غریب آبادی خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال فراسرزمینی تحریم‌های این کشور که به موجب برجام رفع شده بودند را مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خواند و آن را نادیده گرفتن و بی احترامی به نظرات و دیدگاه‌های جامعه جهانی تلقی کرد.