۰ نفر

پست توئیتری ظریف درباره وقاحت پمپئو +عکس

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۰۸
کد خبر: 314433
پست توئیتری ظریف درباره وقاحت پمپئو +عکس

وزیر خارجه ایران به توئیت ساعاتی قبل‌تر وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد و از او انتقاد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه به توئیت «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

ظریف در توئیترش نوشت: «وزیر پامپئو آن‌قدر وقاحت دارد که تهدید می‌کند با صدمه زدن به مردم عادی ایران، جرم علیه بشریت مرتکب می‌شود؛ بعد، به رسانه‌ها بابت انعکاس سخنان خودش حمله می‌کند. او باید یا مسئولیت سخنانش را بپذیرد یا از کارهایی که آمریکا انجام می‌دهد تبری‌جویی کند. نمی‌توان یک بام و دو هوا داشت. »

ظریف همراه با این توئیت عکسی از لینک مربوط به انتشار متن سخنان پامپئو در سایت وزارت خارجه آمریکا را منتشر کرده است. زیر لینک بخشی از سخنان پامپئو با این مضمون منتشر شده است: «بسیار خوب، به خاطر داشه باشید، فقط برای اینکه به خاطر داشته باشید، مسئولان [در ایران] بایستی تصمیم بگیرند که مردمشان می‌خواهند غذا بخورند.»

«مایک پامپئو» ساعاتی قبل‌تر در توئیترش مدعی شده بود «نیوزویک» متن سخنان او که در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» مطرح شده بود را اشتباه پوشش داده و ظریف در یک توئیت قبل‌تر به آن استناد کرده است.

وی نوشت: «شرم‌ باد به نیوزویک جعلی که به جواد ظریف بابت دروغ‌پراکنی کمک می‌کند. حقیقت این است که آمریکا غذا و دارو را تحریم‌ نمی‌کند و هرگز تحریم نکرده است. این اقلام، همانند مبادلات مالی مربوط به نیازهای انسانی از تحریم‌ها مستثنی هستند.»

ظریف: پمپئو نمی‌تواند به رسانه‌ها بابت انعکاس سخنانش درباره ایران حمله کند

محمدجواد ظریف