۰ نفر

رییس بانک مرکزی مطرح کرد:

ضرورت استفاده از تمام گرایش‌های فکری در مدیریت اقتصادی/ 4مشکل عمده در تصمیم‌گیری‌های بانکی

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۱۹
کد خبر: 296626
ضرورت استفاده از تمام گرایش‌های فکری در مدیریت اقتصادی/ 4مشکل عمده در تصمیم‌گیری‌های بانکی

رییس بانک مرکزی گفت: در پیشبرد امور و سیاست‌گذاری در بانک مرکزی، از نظر تمامی گرایش‌های فکری از دانشگاه‌ها و مراکز مختلف استفاده کرده و خواهم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: پیچیدگی مشکلات اقتصادی در شرایط حساس و خطیر امروز کشور و تنوع مسائل اقتصادی مرتبط با وظایف بانک مرکزی در حوزه ارزی، پولی، بانکی در ابعاد داخلی و بین المللی، استفاده از نظرات و دیدگاه‌های اقتصاددانان و صاحب نظرن با افکار و نظرات متفاوت را اجتناب ناپذیر می‌کند.

البته جمع بندی دیدگاه‌های متنوع و بعضا مغایر و تبدیل آن‌ها به سیاست‌های مطلوب کشورمان، با وجود حجم عظیم نقدینگی، ناترازی وحشتناک برخی از بانک‌ها و پیچیدگی تامین و انتقال ارز و طلا در شرایط تحریمی کار است بس مشکل.

به عزیزانی که بعضا به اشتباه در مورد استفاده از مشاورین اقتصادی با دیدگاه‌ها و خطر فکری خاص ابراز نگرانی می‌کنند، این اطمینان را می‌دهم که در پیشبرد امور و سیاستگذاری در بانک مرکزی، از نظر تمامی گرایش‌های فکری از دانشگاه‌ها و مراکز مختلف استفاده کرده و خواهم کرد.

سابقه 25 سال تدریس و تحقیق و پژوهش در اقتصادکلان و سیاست‌های پولی و بانکی در دانشگاه تهران و تجارب اجرایی مکمل آن و از همه مهمتر، لطف خدواند، حقیر را یاری می‌دهد که تصمیمات را بر مبنای خرد جمعی و مصالح و منافع ملی اتخاذ کنم.