۰ نفر

ربیعی: ارتقای ایمنی کار از برنامه‌های وزارت تعاون است

۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳
کد خبر: 260586
ربیعی: ارتقای ایمنی کار از برنامه‌های وزارت تعاون است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از سیاست های این وزارتخانه ارتقای ایمنی کار است، گفت: با اجرای این برنامه ها روزانه یک تن از آمار تلفات جانی در محیط های کار کاسته شده است.

علی ربیعی سه شنبه شب در آیین آغاز عملیات اجرایی پنجمین مرکز تحقیقات حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور در گناوه افزود: علاوه بر حوادث ناشی از کار و ایمنی، محیط های کاری آلوده که به آن مرگ خاموش می گوییم در دراز مدت باعث می شود که طول عمر کارگر کمتر شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،وی اضافه کرد: استان بوشهر بلحاظ توسعه انرژی هسته ای، صنعت نفت و صنایع دریایی نیازمند ایمنی است که در این ارتباط این مرکز به عنوان پنجمین مرکز در کشور احداث خواهد شد.

ربیعی بیان کرد: در این مراکز اقدام هایی نظیر مطالعه و محیط های آلاینده اندازه گیری و توصیه های بهداشتی و ایمنی کار صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در این مراکز استانداردهای ایمنی کار در رسته و شغل های مختلف متمرکز و در آن رزمایش و آموزش های مختلف ازجمله تربیت مربی ارایه می شود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی یادآورشد: کارگران به دو گونه در معرض آسیب قرار می گیرند که حوادث ناشی از کار به علت تکنولوزی های پایین و کهنه و رعایت نکردن استانداردها رخ می دهد و یا محیط های آلوده بویژه در مکان هایی نظیر پتروشیمی ها و معادن است که اثرات محیط کاری آن باعث نارسایی دربین کارگران می شود.

وی گفت: مراکز تحقیقات، حفاظت فنی و ایمنی بهداشت کار می توانند در فراهم کردن محیط های سالم برای این قشر زحمتکش مفید واقع شوند.

مرکز تحقیقات حفاظت ایمنی و فنی و بهداشت کار گناوه در زمینی به مساحت 650 مترمربع و با اعتبار اولیه 2 میلیارد ریال که از محل اعتبارات تملک دارایی کمیته برنامه ریزی این شهرستان تامین شده احداث خواهد شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.