۰ نفر

کرباسیان: صرفه‌جویی انرژی رویکرد اصلی دولت

دولت برای درآمد مازاد انرژی کیسه ندوخته است/ برنامه جدید دولت برای جایگزینی خودروهای فرسوده

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۲۱
کد خبر: 248848
دولت برای درآمد مازاد انرژی کیسه ندوخته است/ برنامه جدید دولت برای جایگزینی خودروهای فرسوده

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت با جدیت به دنبال صرفه‌جویی انرژی است، گفت: دولت برای منابع حاصل از صرفه جویی انرژی، کیسه ندوخته است.

 اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ‌شاد؛ جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورا، و وزیر صنعت، رئیس اتاق ایران، معاون قوه قضائیه، رئیس کمیسیون اقتصادی و فعالان بخش خصوصی عضو شورا در اتاق ایران برگزار شد.

بررسی موانع اجرای حکم ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارائه پیشنهادهای بخش خصوصی و بررسی راهکارهای رفع چالس ها و موانع سرمایه گذاری در حوژه انرژی های تجدیدپذیر و پاک از طریق اصلاح قرارداد خرید تضمینی برق تجدید پذیر و اجرای تعهدات دولت در تخصیص وجوه حاصل از عوارض برق، دستور کار جلسه امروز شورای گفتگو بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت با جدیت درپی صرفه‌جویی انرژی و این رویکرد اصلی دولت است.
مسعود کرباسیان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: رئیس جمهور در ارتباط با خودروهای فرسوده مباحثی را اعلام کرده است که منابع مورد نیاز آن باید از محل صرفه جویی انرژی تامین شود؛ اما قرار بر این است که وزارت نفت تنخواهی در اختیار داشته باشد که قطعات منفصله وارد کند و پس از آن، تولید خودرو صورت گیرد و تولیدات جدید، جایگزین خودروهای فرسوده شود.

وی اضافه کرد: باید اصلاحیه قانون را به نحوی پیش برد که صرفه جویی انرژی صورت گیرد و از محل آن، منابع لازم تامین شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: دولت برای درآمدهای ناشی از صرفه جویی انرژی، کیسه ندوخته است و این درآمدی نیست که در بودجه در نظر گرفته شده باشد؛ بلکه منابع مازادی است که باید در جای خود هزینه شود. البته دولت با جدیت به دنبال صرفه جویی در مصرف انرژی است.