۰ نفر

رشد ۳۵درصدی منابع عمومی دولت در بودجه امسال

۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶
کد خبر: 246963
رشد ۳۵درصدی منابع عمومی دولت در بودجه امسال

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بررسی عملکرد هشت ماهه بودجه 96 نشان می دهد که در بخش منابع عمومی دولت 84 درصد تحقق یافته که نسبت به پارسال 35 درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «عادل آذر» روز سه شنبه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی که به بررسی عملکرد هشت ماهه بودجه 1396 اختصاص داشت، به ارایه گزارش دیوان محاسبات در این بازه زمانی پرداخت و گفت: مبنای بررسی دیوان محاسبات، آن چیزی است که عمل شده اما خوشبختانه درصد های مصوب به پرداخت ها و عملکرد هشت ماهه دولت نزدیک است.

رئیس دیوان محاسبات اظهار داشت: اعداد و ارقامی که در گزارش اعلام می شود به تحقق نیافتن و دلایل آن برمی گردد زیرا که دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس است و البته آسیب شناسی نیز در این زمینه انجام و راهکارهایی نیز ارائه شده است.

وی بیان کرد: بررسی ارقام بخش منابع عمومی دولت، نشان می دهد که این منابع 84 درصد تحقق پیدا کرده البته نسبت به سال قبل 35 درصد رشد داشته و این حرکت خوبی است.

آذر ادامه داد: در بخش تخصیص منابع نیز 84 درصد مصارف در هشت ماهه امسال انجام شده است و به طور مشخص در بخش تملک دارایی های سرمایه ای که بخش عمده آن به پروژه های عمرانی باز می گردد، شاهد تخصیص 58 درصد منابع این بخش هستیم.

وی از تحقق نیافت 42 درصدی منابع و مصارف بودجه در هشت ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: در بخش تملک دارایی های مالی، در این مدت 26 درصد رشد را شاهد بودیم که ناشی از پرداخت ها به اوراقی است که امسال سررسید شده اند.