۰ نفر

تشکیل شورای‌عالی ایمنی و حمل‌ونقل در کشور

۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۴
کد خبر: 221889
تشکیل شورای‌عالی ایمنی و حمل‌ونقل در کشور

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که برای کاهش تلفات انسانی و کیفیت بخشی به راهها و حمل ونقل در کشور ، شورای عالی ایمنی و حمل ونقل تشکیل خواهد شد.

محمدرضا رضایی کوچی روز چهارشنبه در بازدید از شبکه راههای استان مازندران در جمع خبرنگاران افزود: مجلس به دنبال تشکیل شورای عالی حمل ونقل به ریاست رئیس جمهوری یا معاون اول است تا بتواند وظیفه ایمن سازی جاده ها را با ساز و کار متمرکز تبیین و پیگیری کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد : یکی از مشکلات اصلی نبود یا آسیب پذیری ایمنی در جاده ها و فرایند حمل و نقل که با افزایش تلفات انسانی همراه می شود ، ناشی از کم کاری دستگاههای مرتبط در انجام وظایف محوله و ایمن سازی جاده ها و یا حتی پراکندگی وظایف میان دستگاههای مختلف است .

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت : اگر چه تلفات انسانی در جاده های کشور در دوره دولت تدبیر و امید 25 درصد کاهش یافت ، ولی همچنان آمار تلفات بالاست.

رضایی با اشاره به کشته شدن حدود 16 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سال 95 ، گفت : حدود 50 هزار نفر هم در این حوادث مصدوم شدند که آمار بسیار بالایی است.

وی با اعلام این که پائین بودن کیفیت خودروها و ضعف فرهنگ رانندگی علت اصلی تصادفات و تلفات ناشی از آن در کشور است، افزود: پیش بینی می شود با وضعیت فعلی و روند رو به رشد تعداد خودروها در جاده های کشور، در سنوات آینده شاهد افزایش تلفات انسانی ناشی از تصادفات جاده ای باشیم.

این نماینده مجلس گفت : ما با تشکیل شورای عالی ایمنی و حمل ونقل متشکل از نمایندگان مجلس ، اعضای دولت و سایر دستگاهها ، به دنبال کمک به توسعه زیرساخت در حوزه حمل و نقل و راه هستیم.

وی همچنین از دولت خواست هرچه سریع تر لایحه ایمنی راهها و حمل و نقل را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از اعضای این کمیسیون و یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی امروز به مازندران سفر کردند تا از شبکه راههای این استان بازدید کنند.