۰ نفر

امکان افزایش ۱۰برابری اشتغال در بخش فناوری

۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸
کد خبر: 215112
امکان افزایش ۱۰برابری اشتغال در بخش فناوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید: سهم اشتغالزایی بخش فناوری اطلاعات در کشور ما دو دهم درصد(0.2) است، در حالی که این رقم در دنیا 2 درصد است، بنابراین افزایش 10 برابری اشتغال آفرینی در بخش فناوری اطلاعات اماکن پذیر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، «محمدجواد آذری جهرمی» روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه وزیران پیشین و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل این وزارتخانه ؛ افزود: کشور ما یک کشور مردم سالار است و فرهنگ و امنیت ما مدیون حضور این مردم در صحنه است؛ این مردم امروز دچار مشکل هستند و بیکاری یکی از بزرگترین مشکلات آنها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: مردم اگر ناامید شوند، آنچه که ما الان از آن به عنوان مشکلات فرهنگی و امنیتی یاد می کنیم، ده ها برابر خواهد شد.

آذری جهرمی افزود: جهاد امروز کشور جهاد اقتصادی است و وقتی در کشور قرار است جهاد کنیم عقبه جبهه هم باید کمک کنند؛ برنامه جدی ما برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که این جهاد به طور احسن اجرایی شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم اضافه کرد: دولت مخاطب بایدهای رهبری است و باید در این عرصه کار کنند؛ برنامه داریم که تا پایان 4 سال دولت دوازدهم در حوزه فناوری اطلاعات 20 هزار شرکت کسب و کار نوپا، یک هزار شرکت کسب و کار متوسط ، 100 شرکت کسب و کار بزرگ و5 شرکت بین المللی ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: آنها که در این مسیر چوب لای چرخ دولت قرار می دهند، همانطور که دولت مخاطب بایدهای رهبری است آنها خود را مخاطب نبایدهای رهبری بدانند.

 مراسم تودیع 'محمود واعظی' و معارفه 'محمد جواد آذری جهرمی' با حضور 'اسحاق جهانگیری' معاون اول رئیس جمهوری و خانواده شهید 'محسن حججی' در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز ( دوشنبه ) برگزار شد . در این مراسم تمبر یادبودی به یاد شهید محسن حججی رونمایی شد.

آذری جهرمی با کسب 152رای موافق،120رای مخالف،هفت رای ممتنع و 9 رای باطله از نمایندگان مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم شد.

وی متولد سال 1360 بوده و جوان‌ترین وزیر کابینه دوازدهم است، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه صنعت آب و برق است، وی از سال 1388 تا 1393 مدیرکل امنیت سیستم های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود.