۰ نفر

تعیین‌تکلیف مشتریان موسسات غیرمجاز

سیف به مجلس درباره کاسپین گزارش می‌دهد/ درخواست نمایندگان از رییس‌کل بانک‌مرکزی

۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۰۰
کد خبر: 198068
سیف به مجلس درباره کاسپین گزارش می‌دهد/ درخواست نمایندگان از رییس‌کل بانک‌مرکزی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از درخواست های این کمیسیون از سیف درباره تعیین تکلیف سپرده گذاران کاسپین خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی، درباره جلسه عصر گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رییس کل بانک مرکزی، افزود:رییس کل بانک مرکزی به دنبال درخواست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به جلسه این کمیسیون دعوت شد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی ادامه داد: سیف در این جلسه گزارشی درباره روند فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده درباره پرونده موسسه کاسپین ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه درباره تعیین تکلیف مشتریان موسسات غیر مجاز، تعاونی‌ها و موسسات اعتباری از جمله کاسپین که با مشکلاتی مواجه شده اند، بحث و گفتگو و مقرر شد تا رییس کل بانک مرکزی در این جلسه زمانبندی مشخصی را برای تعیین تکلیف سپرده مشتریان این موسسه اعلام کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخواست کمیسیون اقتصادی در این جلسه این بود که زمانبندی و نحوه تسویه حساب با مشتریان موسسه کاسپین به صورت مشخص از سوی بانک مرکزی اعلام شود.

پورابراهیمی گفت: همچنین در این جلسه گزارشی از سوی رییس کل بانک مرکزی درباره روند فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده درباره این پرونده ارائه شد که البته از نظر کمیسیون این اطلاعات کافی نیست و نیازمند تصمیمات جامع و جدی تری است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در این جلسه در مورد تعیین تکلیف تامین منابع این موسسه که بخشی از آن در قالب تسهیلات و بخشی از طریق واگذاری دارایی‌ها از محل جذب سپرده بوده است، بررسی‌هایی انجام شد.

پورابراهیمی در پایان گفت: البته به دلیل گره خوردن مشکلات موسسه کاسپین با دستگاه قضایی، باید جلساتی با نمایندگان این دستگاه نیز داشته باشیم.