۰ نفر

وضعیت اقتصادی با کنترل نوسانات نرخ تورم در سال ۹۶ بهبود می‌یابد

۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 183829
وضعیت اقتصادی با کنترل نوسانات نرخ تورم در سال ۹۶ بهبود می‌یابد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران خواستار کنترل شدن نوسانات نرخ تورم از سوی دولت در سال ۱۳۹۶ شد و این موضوع را به نفع اقتصاد جامعه و کشور دانست.

مسعود خوانساری، درباره برخی پیش بینی ها از دو رقمی شدن نرخ تورم با توجه به افزایش نقدینگی و بالا رفتن تورم نقطه به نقطه، گفت: اقدام خوب دولت در سال ۱۳۹۵ آن بود که موفق شد نرخ تورم را به کمتر از ۱۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی با اشاره به پیش بینی های منتشر شده درباره افزایش نرخ تورم به بالای ۱۰ درصد، تصریح کرد:به هر میزان که دولت بتواند از نوسانات نرخ تورم بکاهد به همان میزان شاهد کمترین افزایش نرخ تورم خواهیم بود و این امر به نفع اقتصاد جامعه و کشور خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره میزان رشد اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۶ اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید نفت ایران به سقف خود رسیده، قطعا سال آینده شاهد رشد اقتصادی مشابه سال جاری نخواهیم بود.

خوانساری توضیح داد پیش بینی های قیمت نفت برای سال آینده نیز در حدود قیمت ۱۳۹۵ است و به همین دلیل پیش بینی می شود رشد اقتصادی کشور به اندازه سال گذشته نخواهد بود.