۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی صنایع کوچک کشور:

سهم اشتغال صنعتی کشور در حوزه صنایع کوچک ۴۵ درصد است

۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۰۷
کد خبر: 168035
سهم اشتغال صنعتی کشور در حوزه صنایع کوچک ۴۵ درصد است

فرشاد مقیمی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور بیان داشت : طبق آمار شش ماهه ی اول سال ۹۵، سهم اشتغال صنعتی کشور در حوزه ی صنایع کوچک ۴۵ درصد بوده است.

مقیمی راجع به مجموعه اقدامات در جهت رونق و ایجاد صنایع جدید در حوزه ی صنایع کوچک اظهار داشت : از مرداد ماه ۱۳۹۲، تا به امروز در درون شهرک ها و نواحی صنعتی ،۸ هزار و ۱۰۵ واحد صنعتی به بهره برداری رسیدند. وی در این باره افزود: این واحدها در واقع طرح هایی بودند که در دست ساخت و ساز بوده و به چرخه ی تولید کشور اضافه شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رادیو گفتگو، معاون برنامه ریزی و اقتصادی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور تصریح کرد : طبق آمار شش ماهه ی اول سال ۹۵ ، سهم اشتغال صنعتی کشور در حوزه ی صنایع کوچک ۴۵ درصد بوده است.

مقیمی خاطر نشان کرد :در خصوص واحدهایی که در گذشته با چالش روبرو بودند (به جز طرح رونق) قریب ۳ هزار و ۲۵ واحد احیا گردیدند که این برنامه ای بود که وزارت صنعت،معدن و تجارت با وجود منابع اندکی که در دست داشت در اولویت فعالیت های خود قرار داد.

 مهندس مقیمی اذعان کرد : اشتغال واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی ۱۴ هزار نفر بوده‌ که در مقایسه ی آمار شش ماهه ی اول سال ۱۳۹۵ با سال ۱۳۹۴ حدود ۱۵ درصد رشد داشته است و همچنین در خصوص حجم سرمایه گذاری ها براساس جواز تاسیس مان در شش ماهه ی ۱۳۹۴، ۹۱ درصد رشد می بینیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در جایگاهی قرار گرفته ایم که بتوان گفت صنایع کوچک می تواند ارزش افزوده ای را در صنایع کشور ایجاد و افزایش دهد؟ اظهار داشت : بر اساس آمار اگر بخواهیم پاسخ بگوییم می بایست تعاریفمان هم با آنها یکسان باشد ، در دنیا تعریف صنایع کوچک با آنچه که در داخل کشور ماست متفاوت است بنابراین نظریه در حال حاضر سهم ارزش افزوده ی کشور در حوزه ی صنایع کوچک یعنی واحدهای اشتغال زیر ۵۰ نفر، رقمی قریب ۱۶ و ۸ دهم درصد می باشد.