۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو عنوان کرد؛

سدسازی یک ضرورت در صنعت آب است

۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۳
کد خبر: 147984
سدسازی یک ضرورت در صنعت آب است

علی رغم انتقادهای متعدی که به مقوله سدسازی می شود معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو معتقد است با توجه به شرایط ایجاد شده در اثر تغییر اقلیم، اجرای سازه‌های بزرگ مانند سد یک ضرورت دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا دائمی امروز در چهارمین همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران با بیان این مطلب گفت: در کشور ما مباحث فنی جایگاه خوبی دارند، ولی امروزه بسیاری از طرح‌های ما مترصد تأمین مالی هستند.

وی با بیان این مطلب که باید بپذیریم که برای کنترل آبها با توجه به شرایط حاکم بر کشور سدها نقش اساسی را اجرا کردند، تصریح کرد: در ۱۶ سال اخیر به دلیل تغییر اقلیم با کمبود آب مواجه شدیم و اگر طرح‌های علمی ما درست به انجام نمی‌رسید و به خوبی اجرا نمی‌شد، اکنون با چالش‌های بزرگی مواجه بودیم.

دائمی با اشاره به اینکه در کشور همواره با دو گروه مواجه هستیم که یک گروه با توسعه سازه‌ای مخالف هستند و گروه دیگر طرفدار توسعه سازه‌ای هستند، اظهار کرد: جامعه نیاز به خدمات دارد و اگر سازه‌ای همچون سد دز وجود نداشت، سیلاب اخیر خوزستان با دبی ورودی ۹ هزار مترمکعب در ثانیه می‌توانست فاجعه جبران ناپذیری را در منطقه ایجاد کند.

وی تاکید کرد: وجود سدها برای کنترل سیلاب‌ها و مدیریت منابع آب سطحی ضروری است و اگر سدها نبودند بارندگی‌های شدید غرب می‌توانست تبدیل به فاجعه شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ساخت تونل را در بحث کنترل ترافیک شهری بسیار مهم دانست و گفت: بایستی در مدیریت شهری، مسیرهای درست و تصمیم‌های صحیح اتخاذ و اجرایی شود تا مشکلات جوامع شهری به مرور مرتفع شود.