۰ نفر

انتقاد حجتی از خام‌فروشی محصولات کشاورزی

۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۶
کد خبر: 140357
انتقاد حجتی از خام‌فروشی محصولات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی وقتی معنا پیدا می کند که برای از مزرعه تا سفره برنامه داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود حجتی اظهار کرد: وضعیت بارندگی خیلی خوب بسیاری از مناطق این استان می طلبد که با یک هم افزایی و همت همه جانبه زمینه تولید، خودکفایی و ایجاد درآمد برای مردم این استان به ویژه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی فراهم شود.

وی با اشاره به بحث خام فروشی در بعضی محصولات کشاورزی از جمله گیاهان دارویی بیان کرد: وقتی که در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از شرایط طبیعی فراهم است چرا نباید صنایع جانبی این استان هم توسط خود تولیدکنندگان ایجاد شود؟

وزیر جهاد کشاورزی به عنوان مثال به محصولات با کیفیت سیب این استان اشاره و اضافه کرد: اگر چنین محصولی سردخانه، صنایع بسته بندی، سورتینگ، واحدهای تولید کنسانتره و آبمیوه لازم دارد چرا نباید در همین استان و توسط فارغ التحصیلان، بیکاران جویای کار و خود تولیدکنندگان ایجاد شود؟

حجتی با اشاره به افتتاح طرح ۶۰۵ هکتاری گیاه دارویی عنوان کرد: شعار "ما می توانیم" باید حداقل در حوزه گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد محقق شود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به طرح بسیار خوب اجرای آبیاری قطره ای باغات ۳۲۰ هکتاری روستاهای کاکان شهرستان بویراحمد از قول و برنامه رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای تجهیز همه باغات منطقه کاکان به آبیاری تحت فشار خبر داد.

 وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کشاورز و کشاورزی وقتی معنا پیدا می کند که برای از مزرعه تا سفره برنامه داشته باشیم؛ به طوری که هرجای این مسیر نباشیم یعنی مشکل کار همان جاست.

حجتی تولید را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: بعد از تولید نباید منتظر ماند تا اینکه مشتری خرید نباشد یا مشتری به هر قیمتی که دلش خواست محصول کشاورزی ما را خریداری کند که در این زمینه باید به بحث بازار فروش نیز توجه کرد.