۰ نفر

"دوستان روحانی دشمنان او هستند"

گزارش نیویورک تایمز از بحران حقوق های نجومی ایران

۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۷:۵۱
کد خبر: 136310
گزارش نیویورک تایمز از بحران حقوق های نجومی ایران

کمتر از یک سال باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی رئیس جمهور ایران با یک رسوایی بزرگ شامل حقوق های نجومی مدیران و مدیران اجرایی شرکت های دولتی مواجه شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، در هفته های اخیر، رسانه های ایران فیش  های حقوقی را منتشر کردند که نشان می دهد بسیاری از مدیران ارشد شرکت های دولتی در ایران درآمدهایی را کسب کرده اند که در ایران پاداش و حقوق های نجومی است و اغلب تا صدها دلار در ماه نیز می رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نامه، نیویورک تایمز در ادامه نوشت: روحانی در سال 2013 با وعده پایان دادن به فساد در دولت و بازسازی اقتصاد و برداشته شدن تحریم ها با به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای به قدرت رسید. با وجود اینکه بسیاری از تحریم ها همچنان علیه ایران برقرار هستند، اقتصاد در ایران نیز همچنان در حال تضعیف است.

اکنون روحانی خانه خود را از دولت همراه با فساد محمود احمدی نژاد تمیز کرده است و افراد خود را در مقام های ارشد شرکت های دولتی گذاشته است و در حال حاظر این روحانی است که به طور فزاینده ای از افشای حقوق های نجومی آسیب پذیر شده است.

محمدرضا سبزعلی پور، رئیس دفتر سازمان تجارت جهانی ایران می گوید: دوستان روحانی دشمنان وی هستند.

ده ها مدیر ارشد در بخش بهداشت و سلامت، انرزی، بیمه و بانک و بسیاری از کسانی که از مدیران دولتی حقوق دریافت می کنند در میان کسانی هستند که حقوق و پاداش های نجومی دریافت می کردند.جهانگیری و حسین فریدون معاون و برادر رئیس جمهور متهم به پارتی بازی برای قرار دادن دوستان و نزدیکان خود در سمت های بالای دولتی هستند.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران نیز به شدت از حقوق های نجومی انتقاد کردند. روحانی که از زمان انتشار این رسوایی موضع گیری های کمی در این باره داشت، پس از انتقاد رهبر ایران دستور داد تا در این زمینه تحقیقات انجام شود. چندین وزیر در این باره عذرخواهی کردند و چندین مدیر نیز محبور به استعفا و کناره گیری شدند.