۰ نفر

بازار گرم استیبل کوین ها در ایران؛

اگر می خواهید تتر بخرید این مطلب را بخوانید

۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۲۷
کد خبر: 679056
اگر می خواهید تتر بخرید این مطلب را بخوانید

در روز های اخیر بازار خرید و فروش استیبل‌کوین دلاری در ایران داغ است و افراد زیادی مشتاق خرید این نوع دارایی هستند. همچنین صرافی های رمزارز در ایران سخت مشغول خدمات‌رسانی به مشتریان خود هستند. خریدران استیبل‌کوین باید به نکات مهمی توجه داشته باشند که سعی می کنیم در این مطلب به آن ها بپردازیم.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ وضعیت مبهم آینده اقتصادی کشور باعث شده است که افراد زیادی به سمت بازار دلار، به خصوص از جنس رمزارز آن یعنی استیبل‌کوین هایی مانند تتر، دای، یو اس دی کوین و ...(USDT،DAI،USDC،BUSD) کشیده شوند و سرمایه ریالی خود را به این نوع از دارایی ها تبدیل کنند.

تبدیل ریال به دلار فیزیکی کاری به مراتب سخت تر از تبدیل ریال به استیبل کوین از طریق صرافی های داخلی رمزارز است، اما راحتی تبدیل ریال به استیبل‌کوین نباید باعث این شود که عوامل منفی این اقدام را نادیده بگیریم.

عوامل منفی جلوگیری نکردن از آن باعث از دست رفتن سرمایه اشخاص می‌شود که در این روزها شاهد آن هستیم.

مهم ترین نکته منفی خرید استیبل کوین در ایران بحث تحریم های بین المللی علیه کشورمان است. تمام استیبل کوین های دلاری بازار رمزارز بدون هیچ استثنایی تحت نظارت شدید وزارت خزانه‌داری دولت ایالات‌‌ متحده‌ آمریکا است و خرید فروش این دارایی ها در رصد کامل دولت آمریکا قرار دارد. یعنی اینکه اگر شما در ایران استیبل‌کوین خرید یا حتی جا‌به‌جا کردید، فرقی هم نمی کند که کدام استیبل‌کوین باشد به راحتی هر چه تمام اطلاعات شما در سرورهای وزارت خزانه داری دولت آمریکا ذخیره و قابل ردیابی می شود.

 حتی در صورت استفاده از فیلترشکن برای نقل و انتقالات هم کاری از پیش نخواهید برد و گمان نکنید که استفاده از یک VPN چه رایگان و چه از نوع گران ترین آن می‌تواند شما را ایمن نگه دارد، بالاخره اطلاعاتتان از جایی درز می‌کند و باید منتظر فریز شدن (بسته شدن) داریی خود در کیف پول باشید؛ زیرا دولت ایالات متحده دسترسی مردم ایران را به خدمات رمزارز که تجارت استیبل‌کوین ها هم جزو آن قرار دارد را تحریم کرده است.

 پس در صورتی که قصد خرید استیبل کوین ها را دارید یا حتی آنها را نگه‌داری می کنید حتما به این موضوع مهم توجه ویژه‌ای کنید.

در همین خصوص تصور اشتباهی وجود دارد که باید از آن پرهیز کرد. افراد زیادی با تبلیغات گمراه کننده صرافی های رمزارز در ایران ترغیب به خرید و مهم تر از آن نگه‌داری استیبل کوین های دلاری در بستر صرافی می‌شوند که این به شدت خطرناک است. توصیه ما همیشه این بوده است که اگر رمزارزی و نه فقط استیبل کوین را از صرافی ها چه داخلی و چه خارجی می‌خرید آن را به کیف‌پول امن منتقل کنید و نگذارید داراییتان در معرض هزاران گونه خطر مرتبط با نگه داری رمزارز در صرافی قرار گیرد.

اما چاره چیست؟

استفاده از کیف پول های سخت‌افزاری یا اصطلاحا سرد می‌تواند گزینه به مراتب بهتری نسبت به استفاده از کیف پول های نرم افزاری برای نگه داری استیبل کوین ها باشد.

از نقاط قوت استفاده از کیف پول های سخت‌افزاری برای نگه‌داری استیبل کوین ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از آنجایی کیف پول سخت‌افزاری یا اصطلاحا سرد امنیت بسیار بالا و قابل قبولی در زمینه محافظت از دارایی‌های دیجیتال به کاربران خود ارائه می‌دهد و تمام کلیدهای خصوصی دارایی‌های دیجیتال شما به صورت آفلاین ذخیره می‌شوند، بنابراین هکرها و دولت ها تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند به ارزهای دیجیتال و اطلاعات حساب کاربری شما دسترسی پیدا کنند. 

با توجه قابلیت‌ها و ساختار کلی این محصول، می‌توان گفت که کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‌ترین گزینه برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های دیجیتال هستند.

اما نکته منفی استفاده از این نوع کیف پول ها این است که زمان ورود و خروج دارایی به این کیف‌پول اطلاعاتتان می‌تواند لو برود ولی به هر حال امنیت آن از کیف پول های نرم‌افزاری بیشتر است.

مراقب افراد سو استفاده گر باشید

از بحث امنیت صرافی، کیف پول و تحریم ها که بگذریم نوبت به موضوع سو استفاده افراد کلاهبردار از افراد ساده ای که بدون هیچ تجربه و دانشی از کریپتوکارنسی این روزها به دنبال خرید استیبل‌کوین هستند می‌رسد.

اگر افرادی به شما گفتند که بدون مراجعه به صرافی می‌توانید از آنها به صورت مستقیم استیبل کوین بخرید به نیت آنها شک کنید و از انجام این کار خودداری کنید.

زیرا با این کار شما سرمایه خود را بدون دریافت هیچ تضمینی به حساب طرف مقابل واریز می‌کنید و این موضوع می‌تواند برای شما مشکلات زیادی ایجاد کند. 

صرافی های معتبر زیادی وجود دارد که با یک ثبت نام و گذراندن مراحل احراز هویت شما می‌توانید با اطمینان از آنها خرید کنید، ولی توجه داشته باشید که خرید رمزارز و برداشت آن در صرافی های رمزارز محدودیت دارد.