۰ نفر

آمار ترسناک سرقت ارزهای دیجیتال؛

سرقت ۳ میلیارد دلاری رمزارزی در سال ۲۰۲۲

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 678032
سرقت ۳ میلیارد دلاری رمزارزی در سال ۲۰۲۲

شرکت امنیتی بلاک‌چین Peckshield آمار سرقت ۳ میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال را در شب هالووین منتشر کرد و اضافه کرد که در ماه اکتبر ۲۰۲۲، شاهد بازگشت ۱۰۰ میلیارد دلاری آن بودیم.

اقتصاد آنلاین – شیما احمدی؛ بر اساس آخرین آمار، اکتبر 2022 تمام رکوردهای بهره‌برداری از رمزارزها و میزان به سرقت بردن دارایی‌ها را شکسته است و طبق آخرین آمار، این هکرها با نام جدید خود یعنی "هکتوبر" به کار خود ادامه می‌دهند.

در 31 اکتبر، شرکت امنیتی بلاک‌چین PeckShield آمارهای وحشتناکی را برای این ماه منتشر کرد که نشان می‌دهد تا 31 اکتبر 2022، در مجموع 2.98 میلیارد دلار دارایی دیجیتالی به سرقت رفته است که تقریبا دوبرابر بیشتر از  از 1.55 میلیارد دلار دارایی به سرقت رفته سال 2021 است.

"هکتوبر" حدود 44 سوءاستفاده از 53 پروتکل را انجام داد. این گروه هکری  760 میلیون دلار در این ماه به سرقت برد. با این حال 100 میلیون دلار برگشت داده شد.

­­­­­­­­

سرقت ۳ میلیارد دلاری رمزارزی در سال ۲۰۲۲

پس از اکتبر، ماه مارس، دومین ماهی بود که بیشترین دارایی‌های رمزارزی هک شد که کمتر از 710 میلیون دلار به سرقت رفت. اکثر این موارد از سرقت از رونین بریج بود که منجر به سرقت 325 میلیون دلار از دارایی‌های رمزارز شد. 

بر اساس گزارش PeckShield، بزرگترین استخراج ماه اکتبر، زنجیره BNB بود که 586 میلیون دلار از دست داد. این برند پروتکل Mango Markets DeFi را علیرغم اینکه شامل توافق با بهره‌برداران برای بازگرداندن برخی از وجوه بود، به عنوان دومین پروتکل فهرست کرد.

طبق پایگاه داده Rekt DeFiYield، چندین سرقت قابل توجه دیگر در ماه اکتبر وجود داشت که شامل پلتفرم بازدهی رمزارز FREEWAY است که آن را به عنوان خروج نقدینگی 60 میلیون دلاری طبقه‌بندی کرد، Transit Swap  29 میلیون دلار، تیم فاینانس 13 میلیون دلار و Moola Market 9 میلیون دلار از دست دادند. 

سازمان  DeFiYield ادعا می‌کند که بیش از یک میلیارد دلار در ماه اکتبر به دلیل کلاه‌برداری‌‎های رمزارزی از دست رفته است، اگرچه علاوه بر سوء استفاده‌های مستقیم از پروتکل، مواردی را که به عنوان خروج نقدینگی و پانزی در نظر می‌گیرد، شامل می‌شود. DeFiYield در مجموع 35 مورد را گزارش داد که 15 مورد آن خروج نقدینگی بود.

در یک یادداشت روشن‌تر، این گزارش گفته است که تقریبا 890 کیلیون دلار از وجوه رمزنگاری تاکنون در سال 2022 بازیابی شده است.