۰ نفر

با وجود زمستان بازار رمزارزها؛

افزایش ۷۰ درصدی کارکنان چیلیز

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 674785
افزایش ۷۰ درصدی کارکنان چیلیز

شرکت توکن های هواداری Chiliz با وجود ادامه بازار نزولی به گسترش نیروی کار خود ادامه داده است که نشان دهنده روند رو به رشد در بخش توکن‌ های هواداری است.

اقتصاد آنلاین—مهرداد فرامهر؛ بازار کلی ارزهای دیجیتال در سال 2022 شاهد فروش گسترده ای بوده و ارزش کل بازار از ابتدای سال 60 درصد کاهش یافته است. برخی از شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، از جمله کوین‌بیس و جمینای ، مجبور شدند نیروی کار خود را 10 تا 20 درصد کاهش دهند تا عملیات‌ خود را حفظ کرده و به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.

در حالی که تعداد زیادی از کسب‌وکارهای کریپتویی در بحبوحه زمستان ارزهای دیجیتال با چالش‌هایی مواجه شده‌اند، به نظر می‌رسد صنعت توکنهای هواداری تا حدی انعطاف‌پذیری از خود نشان داده است.

الکساندر دریفوس، مدیرعامل چیلیز و پلتفرم سوسیوس به کوین تلگراف گفت که Chiliz در سال جاری با ادامه گسترش حضور جهانی خود در سال 2022، تعداد کارکنان شرکت را بیش از 70 درصد افزایش داده است .

به گفته دریفوس، نیروی کار چیلیز اکنون بیش از 300 کارمند تمام وقت دارد که از دفاتر جدیدی که امسال افتتاح شدند، از جمله میامی، سوئیس، لندن، میلان و سائوپائولو، مشغول به کار هستند. این شرکت همچنین استعدادهای جدیدی را برای دفاتر در مادرید، مالتا، لیون و استانبول استخدام کرده است.

دریفس گفت: ما تیم و حضور جهانی خود را به طور قابل توجهی رشد داده‌ایم. وی با اشاره به اینکه این شرکت در سال 2018 تاسیس شده است، اظهار داشت: در گذشته نیز شرایط مشابهی در بازار داشتیم.

افزایش روند استخدام Chiliz نشان دهنده روند رو به رشد صنعت توکن‌های هواداری در سال 2022 است. طبق داده های جمع آوری شده، داده های صنعت CryptoSlam، حجم ماهانه فروش جهانی توکن‌های هواداری از اوایل سال 2022 حدود 200 درصد افزایش یافته و در سپتامبر به حدود 6.4 میلیارد دلار رسیده است. در ژانویه، این حجم به 2.2 میلیارد دلار بالغ شد.

 جدول افزایش ۷۰ درصدی کارکنان چیلیز

حجم ماهانه فروش جهانی فن توکن از سال تا به امروز. منبع: CryptoSlam

بر اساس داده‌های CryptoSlam، در حالی که حجم فروش توکن‌های فن در حال افزایش بوده است، این روند برای توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT کاملا برعکس بوده است. حجم ماهانه فروش جهانی NFT با 88 درصد کاهش از 4.8 میلیارد دلار در ژانویه به 550 میلیون دلار در سپتامبر 2022 رسید، در حالی که حجم معاملات از ابتدای سال 98 درصد کاهش یافت.

به گفته دریفوس، مقیاس پذیری ممکن است یکی از دلایل احتمالی موفقیت صنعت توکن های هواداری و سرگرم کننده‌ی پلتفرم های او باشد. او گفت:  توکن‌های هواداری تنها دارایی دیجیتالی هستند که می‌توانند مقیاسپذیری مقرونبهصرفه را ارائه دهند تا میلیون‌ها کاربر بتوانند به این جوامع دسترسی داشته باشند.

برخلاف NFTها، توکن‌های هواداری دارایی‌های دیجیتالی قابل تعویض هستند، به این معنی که قابل تعویض هستند و هر توکن در هر زمان دارای ارزش یکسانی است. دریفوس اظهار داشت:

 توکن‌های NFT به دلیل موارد استفاده زیادشان، با توانایی تشکیل جوامع پیرامون دارندگان توکن، مورد تحسین قرار گرفته اند. مسئله این است که حتی تولید چند هزار NFT کار بسیار پرهزینه‌ای است.

مدیرعامل اشاره کرد که توکن‌های هواداری برای شکست دادن NFTها در نظر گرفته نشده‌اند، زیرا این دو نوع توکن مکمل یکدیگر هستند. دریفوس همچنین اشاره کرد که Chiliz یک استراتژی قوی در مورد NFT ها دارد زیرا آنها نقش مهمی در چشم انداز شرکت دارند و بیان کرد:

این در مورد شکست دادن NFT ها نیست. توکن‌های هواداری یک محصول و NFT یک فناوری هستند، فناوری که بخشی جدایی ناپذیر از ارائه محصول ما است. آنها یکی از روش هایی هستند که به دارندگان توکن طرفداران پاداش می دهیم."

علیرغم ایجاد برخی پیشرفت‌ها در صنعت توکن های NFT، Chiliz همچنان به توکن‌های هواداری به عنوان تمرکز اصلی شرکت متعهد است. دریفوس افزود: ما هنوز در کمتر از 1 درصد از پتانسیل خود هستیم.

توکن‌های طرفداران نوعی ارز دیجیتال هستند که برای ارائه مزایای جامعه به طرفداران تیم‌های ورزشی، گروه‌های موسیقی و سایر گروه‌ها طراحی شده‌اند. پلتفرم Chiliz و پلتفرم تعامل با طرفداران Socios با ده‌ها سازمان ورزشی در سراسر جهان، از جمله باشگاه بارسلونا، یوونتوس، پاری سن ژرمن و سایرین، شراکت‌هایی را با نمادهای هواداران برقرار کرده‌اند.

در مارس 2022، Chiliz شبکه آزمایشی را برای شبکه جدید بلاک چین لایه  Chiliz Chain 2.0که به نام CC2 نیز شناخته می شود، راه اندازی کرد. انتظار می رود عرضه کامل CC2 در سه ماهه چهارم سال 2022 انجام شود.