۰ نفر

پس از تبلیغ اتریوم مکس؛

جریمه کیم کارداشیان به دلیل تبلیغ رمزارز اسکم!

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبر: 671969
جریمه کیم کارداشیان به دلیل تبلیغ رمزارز اسکم!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تاریخ ۳ اکتبر اعلام کرد که کیم کارداشیان با دریافت ۲۵۰ هزار دلار دست به تبلیغ یک رمزارز کلاهبرداری به نام اتریوم مکس زده است. او در حال حاضر با جریمه ۱.۲۶ میلیون دلاری از طرف SEC مواجه شده است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ جیکوب رابینسون، محقق حقوقی در خطاب به اقدام این آژانس علیه کارداشیان، خاطرنشان کرد: نکته مثبت اصلی این است که این اقدام احتمالاً منجر به کاهش درآمد افراد مشهوری می شود که دانشی در مورد پروژه های رمزارزی ندارند و فقط حقوق قابل توجهی دریافت می کنند.

به لطف گسترش پلتفرم‌ رسانه‌های اجتماعی، تولیدکنندگان محتوا و کارشناسان پروژه با برندها برای تبلیغ محصولات و خدمات همکاری می‌کنند.

 متأسفانه، اقتصاد خلاق کریپتو جنبه‌های منفی نیز داشته است. به طور خاص، اینفلوئنسرها به ازای دریافت مبلغی اغلب محصولات و خدماتی را فروخته‌اند که ممکن است کلاهبرداری بوده باشد.

در حالی که امتیاز سلبریتی بودن ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد، اینفلوئنسرها به طور سیستماتیک کاری متفاوت از کاری که شرکت ها انجام می دهند، در پیش نمی‌گیرند. زمانی که تبلیغات پولی را در رسانه ها و تلویزیون انجام می دهند، یا حتی زمانی که به اعضای هیئت مدیره می پیوندند و به جز وظیفه تبلیغات، وظایف دیگری را بر عهده می گیرند و اگر آنها نتوانند چنین فرصت های تبلیغاتی پولی و کاری را بپذیرند، مدل کسب و کار رسانه ها به سرعت از بین می رود.

پس از اینکه کیم کارداشیان ستاره فضای مجازی به دلیل تبلیغ ارز دیجیتال EthereumMax (EMAX) جریمه شد، جامعه کریپتو در توییتر واکنش نشان داد.

کارداشیان اتهامات کمیسیون SEC را نه قبول و نه رد کرده است، اما به توصیه قانون گذاران قبول کرده است که تا سال 2025 هیچ دارایی ارز دیجیتال را تبلیغ نکند.

گری گنسلر، رئیس SEC، در توییتی نوشت که این جریمه ها به مردم یادآوری می‌کند که وقتی افراد مشهور در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبلیغ می‌کنند به این معنا نیست که این محصولات سرمایه‌گذاری برای همه مناسب هستند.

جریمه کیم کارداشیان به دلیل تبلیغ رمزارز اسکم!

پس از توییت گری گنسلر، جامعه آنلاین ارزهای دیجیتال نظرات خود را در مورد جریمه بیان و برخی از SEC به دلیل تصمیمات اجرایی متناقض آن انتقاد کردند.

پیتر شیف، اقتصاددان که به‌ دلیل موضع ضد بیت‌کوین (BTC) خود شناخته می‌شود، اشاره کرد: تا وقتی که افرادی مانند مایکل سیلور یکی از بنیان‌گذاران مایکرواستراتژی که تاکنون باعث ضرر میلیون ها نفر شده، وجود دارند، هدف‌گیری  کارداشیان توسط SEC بسیار ناعادلانه و اشتباه به نظر می‌ رسد.

جریمه کیم کارداشیان به دلیل تبلیغ رمزارز اسکم!

مایکل سیلور هم در پاسخ پیترشف نوشت: بیت کوین یک رمزارز کلاهبرداری نیست، بلکه یک کالا است و تبلیغ آن «مشابه ترویج فولاد… یا گرانیت» خواهد بود.

دکتر پاریک پاتل شخصیت رمزارزی و نویسنده مشهور نوشت: او معتقد است SEC مسائل بزرگ تری دارد که احتمالاً باید روی آنها تمرکز کند.

منظور دکتر پاریک پاتل احتمالاً این است که بسیاری از سیاستمداران آمریکایی که درگیر فسادهای چند صد میلیون دلاری هستند و باید اول به آنها رسیدگی شود.

جریمه کیم کارداشیان به دلیل تبلیغ رمزارز اسکم!

کاربر مستعار توییتر با نام 0xBender به تضاد رفتار شدید SEC با تبلیغات رمزارز از سوی افراد مشهور اشاره کرد، در حالی که اینفلوئنسرهای رمزارز ‌به دروغ به کاربران در صورت فالوو کردن اتریوم 2 هدیه می‌دهند.

جریمه کیم کارداشیان به دلیل تبلیغ رمزارز اسکم!

سایرین مانند دادستان فدرال سابق رناتو ماریوتی گفت اینفلوئنسرهایی که به تبلیغات ارزهای دیجیتال فکر می کنند باید از این به بعد حواسشان را بیشتر جمع کنند؛ زیرا SEC به شدت اقدامات آنها را دنبال می کند و کسانی که بدون در نظر گرفتن قوانین کریپتو را تبلیغ می کنند "نیاز دارند یک وکیل خوب پیدا کنند."

جریمه کیم کارداشیان به دلیل تبلیغ رمزارز اسکم!

در همین حال، آنتونی ساسانو، مروج و سرمایه‌گذار اتریوم به دنبال‌کنندگانش گفت که معتقد است SEC بجای اینکه کارداشیان را هدف قرار داده باشد، باید سازندگان EMAX را هدف قرار می‌داد.

جریمه کیم کارداشیان به دلیل تبلیغ رمزارز اسکم!

در ادامه تایلر کانوی، روزنامه‌نگار، گفت که سلبریتی ها با از دست دادن پول بیشتر از آنچه که پرداخت شده بود، تجربه کامل سرمایه گذاری در رمزارز را به دست آوردند.

مارکوس هاچینز، خالق محتوای فناوری و هکر معروف، گفت: کیم کارداشیان برای تبلیغ اتریوم مکس 250 هزار دلار دستمزد دریافت کرد و سپس 1.3 میلیون دلار خود را به دلیل جریمه SEC از دست داد.

او می‌توانست فقط با سرمایه گذاری در Ethereum MAX که از زمان تبلیغ او 97 درصد کاهش یافته است، سود بیشتری کسب کند.

جریمه کیم کارداشیان به دلیل تبلیغ رمزارز اسکم!