۰ نفر

کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده اعلام کرد؛

احتمال قرار گرفتن اتریوم تحت قوانین SEC پس از مرج

۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۵۴
کد خبر: 668743
احتمال قرار گرفتن اتریوم تحت قوانین SEC پس از مرج

گری گنسلر، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ اظهار داشت که ارزهای دیجیتال و واسطه‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهند دارایی های خود را به اشتراک بگذارند، ممکن است همه به عنوان اوراق بهادار تنظیم شوند. با توجه به اینکه اتریوم اکنون یک توکن مبتنی بر اثبات سهام (PoS)است، قانونگذاران ممکن است به زودی آن را به عنوان یک جز امنیتی به جای کالایی مانند بیت کوین طبقه بندی کنند.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ به گزارش وال استریت ژورنال، گری گنسلر، رییس SEC، پس از جلسه کمیته بانکی سنا در 15 سپتامبر، با خبرنگاران مصاحبه کرد و طبق گزارش‌ها اعلام کرد که رمز ارز ها و واسطه‌هایی که به دارندگان اجازه می‌دهند رمزارز خود را «سهم» کنند، ممکن است به عنوان اوراق بهادار تحت آزمایش Howey تعریف شوند.

گنسلر پس از جلسه کنگره به خبرنگاران گفت: "از دیدگاه کوین ها این نشانه دیگری است که نشان می‌دهد تحت آزمایش Howey، عموم سرمایه‌گذاران بر اساس تلاش‌های دیگران سود را پیش‌بینی می‌کنند. او گفت که به هیچ ارز دیجیتال خاصی اشاره نمی کند."

گنسلر این اظهارات را در همان روزی بیان کرد که اتریوم سرانجام به مکانیسم اجماع اثبات سهام روی آورد. این نشان می‌دهد که شبکه اتریوم دیگر به اجماع اثبات کار، که انرژی زیادی مصرف می‌کند، متکی نخواهد بود.

تیم اتریوم ادعا می کند که تغییر به اثبات سهام، مصرف انرژی را تا 99 درصد کاهش می دهد و به تایید کنندگان اجازه می دهد تا تراکنش ها را تأیید کنند و بلوک های جدید را از طریق فرآیندی به نام استیکینگ staking ایجاد کنند.

کمیسیون معاملات آتی کالا  (CFTC)و SEC قبلاً اعلام کرده بودند که ETH را به عنوان یک اوراق بهادار نمی‌دانستند زیرا بیشتر شبیه یک کالا رفتار می‌کرد. با این حال، این روایت ممکن است به زودی تغییر کند.