۰ نفر

احتمال عرضه سیلی از بیت کوین؛

خطر بزرگ بیخ گوش بازار ارز دیجیتال!

۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷
کد خبر: 663628
خطر بزرگ بیخ گوش بازار ارز دیجیتال!

ادعاهایی مبنی بر اینکه ۱۳۷۰۰۰ بیت کوین در شرف عرضه در بازار آزاد است، نوسانات قیمت بیت کوین را تشدید کرده است. بیت کوین (BTC) نتوانست حمایت ۲۰۰۰۰ دلاری را در ۲۷ آگوست حفظ کند که دلیل آن ترس از فروش بیت کوین های صرافی ورشکست شده Mt. Gox است.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ داده‌های تریدینگ ویو نشان می دهد که قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در شش هفته اخیر، یعنی 19766 دلار رسید.

خطر بزرگ بیخ گوش بازار ارز دیجیتال!

نمودار BTC/USD در تایم فریم روزانه

به نظر می‌رسد که نقدینگی پایین، آخر هفته بازارهای مالی را آشفته تر می‌کند.

 بازار کریپتو به شایعات تأیید نشده مبنی بر اینکه وجوه Mt. Gox قرار است در 28 آگوست در بازار عرضه شود، واکنش بدی نشان داد.

ادعاها در مورد شایعات صرافی Mt. Gox بسیار متفاوت بوده است، به طوری که برخی بر این باور بودند که 137000 بیت کوین به صورت یکجا وارد بازار می شود.

 برخی دیگر معتقدند که وجوه به صورت تکه ای وارد بازار می شود، اما با این وجود، واریزها آخر این هفته آغاز می شود.

در سال 2014، زمانی که قیمت بیت کوین کمتر از 500 دلار معامله می‌شد، صرافی Mt. Gox با صدها هزار بیت کوین نابود شد.

 پس از یک روند قانونی طولانی در مورد وجوهی که متعاقباً از مبادله بازیابی شد، نوبواکی کوبایاشی، متولی بازپروری ، در 6 جولای اعلام کرد که "آماده پرداخت وجوه از دست رفته" به طلبکاران است.

در اسنادی که در گذشته منتشر شد، کوبایاشی «پایان ماه آگوست» را به عنوان دوره مرجعی که طی آن ممکن است برخی از پرداخت‌های اولیه آغاز شود، ذکر کرد.

پس از بحث و گفتگو با دیوان و مطابق با طرح احیا، متولی احیاء در نظر دارد تا بازپرداخت ایمن و مطمئنی را انجام دهد.

با وجود اینکه هیچ اطلاعات رسمی جدیدی در وب سایت اختصاصی مربوط به مراحل بازپرداخت وجود ندارد، با این حال، مشخص نیست که چرا شایعات فروش به این سرعت مورد توجه قرار گرفته است.

در همین حال، جاش راگر  معامله گر و تحلیلگر بازار کریپتو گفته است: حتی اگر کل بیت کوین های صرافی Mt. Gox به یکباره فروخته شود، فشار فروش ناشی از آن به گونه ای نیست که اتفاق ویران کننده ای را در بازار ایجاد کند.

خطر بزرگ بیخ گوش بازار ارز دیجیتال!

مایکل ون دی پوپ تحلیل گر بازار کریپتو در این مورد افزود: ترس از انتشار احتمالی بیت‌کوین‌های Mt. Gox، بی‌جا است.

با این وجود، ضررهای اخیر فشار بیشتری روی دارندگان بیت کوین می آورد.

بر اساس داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل داده های درون زنجیره‌ای گلسنود، درصد عرضه کلی بیت کوین در سود به پایین‌ترین حد یک ماهه در روز یعنی کمی بالاتر از 55 درصد رسید.

خطر بزرگ بیخ گوش بازار ارز دیجیتال!

در همین حال، درصد عرضه کوین ‌های قدیمی‌تر که آخرین بار دو سال پیش یا بیشتر از کیف پول خود خارج شده اند به روند افزایشی خود ادامه دادند.

خطر بزرگ بیخ گوش بازار ارز دیجیتال!

طبق یک گزارش عادات هولدر های ارز دیجیتال علیرغم کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.