۰ نفر

گفت و گوی اقتصاد آنلاین با مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس؛

در انتظار تصویب قانون ماینینگ در کمیسیون اقتصادی دولت هستیم / برگزاری کنفرانس هایی مانند تکنوبلاک کمک به بالا رفتن دانش است

۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 658697
در انتظار تصویب قانون ماینینگ در کمیسیون اقتصادی دولت هستیم / برگزاری کنفرانس هایی مانند تکنوبلاک کمک به بالا رفتن دانش است

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس، در حاشیه کنفرانس تکنوبلاک اظهار کرد که برگزاری چنین همایش هایی موجب افزایش دانش و تجربیات در حوزه بلاکچین و رمزارزها می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، کنفرانس تکنوبلاک که نخستین همایش بین‌المللی در زمینه بلاکچین و رمزارزها بود، با حضور جمعی از صاحب‌نظران این حوزه از کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، روز پنجشنبه تاریخ 13 مرداد برگزار شد.

این همایش به منظور همکاری روسیه و ایران در زمینه بلاکچین و گسترش کسب و کارهای داخلی در این زمینه در کشورهای مقابل انجام شد.

در حاشیه مراسم کنفرانس تکنوبلاک، مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در مورد برگزاری چنین همایش‌هایی اظهار کرد: آنچه که در مجالس و دولت‌های دنیا می‌بینیم، این است که دانش و اطلاعات اندکی نسبت به رمزارز و بلاکچین وجود دارد. برگزاری همایش‌های مختلف در این زمینه کمک می‌کند که دانش و تخصص نسبت به این موضوع افزایش پیدا کند.

وی در مورد فواید چنین همایش‌هایی گفت: دستاورد اول همایش‌هایی مانند تکنوبلاک در ایران نیز این است که باعث افزایش دانش می‌شود. دستارود دومی که باعث می‌شود چنین همایش‌هایی را بیشتر پیگیری کنیم این است که از تجربیات همه کشورها استفاده کنیم.

توانگر افزود: روسیه سال‌هاست که روی این موضوع کار می‌کند، قانون‌گذاری کرده و شرکت‌های زیادی در این حوزه دارد. بر اساس گزارش یکی از مسئولان روسیه، یکی از انجمن‌های این کشور در زمینه بلاکچین به تنهایی 300 شرکت دارد.

توانگر با اشاره به اینکه اگر چه در ایران در عمل به صورت جدی کاری انجام نشده، خاطرنشان کرد: اما در زمینه دانش این حوزه توانستیم تخصص لازم را کسب کنیم و می‌توانیم آن را به سایر کشورها انتقال دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در روسیه قانون‌گذاری حوزه بلاکچین و رمزارزها انجام شده است؟ گفت: در روسیه در برخی از حوزه‌ها، قانون‌گذاری انجام شده است. همین حرکت گام به گام در واقع یک تجربه است. در حوزه ماینینگ، تبادل، صرافی‌ها و غیره نیاز به قانون‌گذاری وجود دارد که هر کدام به تدریج باید انجام شود.

وی در ادامه اشاره کرد: در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی دولت، در مورد ماینینگ اتفاقات خوبی افتاده و تصمیمات خوبی اتخاذ شده است که باید به مرحله تصویب برسد. پس از آن نوبت به تبادل و اکسچنج می‌رسد که می‌توانیم از تجربیات قانون‌گذاری قبلی استفاده کنیم.