۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

اقتصاد مبتنی بر بلاکچین یکی از حوزه‌‌های مهم اقتصاد دیجیتال + فیلم

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۶
کد خبر: 658393
اقتصاد مبتنی بر بلاکچین یکی از حوزه‌‌های مهم اقتصاد دیجیتال + فیلم

حسین خسروپور رییس گروه اقتصاد دیجیتال مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری بر این باور است که کنفرانس تکنوبلاک فرصتی را فراهم می‌کند تا ایران و روسیه به توافقات مهمی دست یافته و در حوزه اقتصاد دیجیتال همکاری های مهمی را انجام دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، کنفرانس تکنوبلاک، به عنوان پلی برای همکاری ایران با کشورهای منطقه در زمینه اقتصاد دیجیتال، روز پنجشنبه تاریخ 13 مرداد با حضور جمعی از صاحب‌نظران این حوزه برگزار می‌شود.

نشست خبری این کنفرانس در تاریخ 10 مرداد در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری با حضور سخنرانان برگزار شد که در آن اهداف و چشم‌انداز کنفرانس تکنوبلاک مورد بررسی قرار  گرفت.

حسین خسرو پور رییس گروه اقتصاد دیجیتال مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در خصوص چشم‌انداز کنفرانس تکنوبلاک اظهار کرد: در رابطه با مباحث مرتبط با فناوری‌های بلاکچین و رمزارزها، با توجه به نیاز تنظیم‌گری و ساماندهی این حوزه، موضوعی در دست کار معاونت اقتصادی ریاست جمهوری در حال پیگیری است که دکتر رضایی در حال پیگیری احکام اجرایی آن بوده و امید داریم که به زودی به سرانجام برسد.

طرحی هم در دستور کار مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم در رابطه با بحث ساماندهی این فناوری و بحث توسعه این فناوری در کشور، شاهد پیشرفت هایی باشیم.

در رابطه با همکاری کشور ما با روسیه باید بگویم که مباحث در حوزه کلان اقتصاد دیجیتال در حال پیگیری است. یکی از حوزه‌های مهم اقتصاد دیجتال، اقتصاد مبتنی بر رمز ارزها و فناوری های بلاکچین است که دو طرف در رابطه با سرفصل‌های همکاری‌های مشترک به توافق رسیدند و امید داریم در نشست‌هایی که در روز پنج شنبه و در حاشیه همایش بین طرف‌های ایرانی و روسیه قرار است برگزار شود بتوانیم به توافقات جامعی برسیم تا در حوزه اقتصاد دیجیتال همکاری‌های مهمی را شکل دهیم.