۰ نفر

اظهارات نزدیک ترین فرد به وارن بافت؛

از بازار رمزارزها دوری کنید!

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 652923
از بازار رمزارزها دوری کنید!

چارلی مانگر، دست راست وارن بافت و نایب رئیس برکشایر هاتاوی، پیامی برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال فرستاد. چارلی مانگر افزود: از رمزارز ها پرهیز کنید و هرگز به آن دست نزنید، بازار رمزارز مانند یک فاضلاب باز و پر از موجودات مخرب است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ چارلی مانگر، دست راست وارن بافت و شریک تجاری او در مصاحبه با یک رسانه استرالیایی که روز سه شنبه منتشر شد، توهین های بیشتری به ارزهای دیجیتال کرد.

 مانگر قبلا بیت کوین را "سم موش" نامیده بود و سال گذشته گفت که از موفقیت بیت کوین متنفر است.

او با اشاره به اینکه "شوق کریپتو" یک "حماقت توده ای" است، به این نشریه گفت:

من فکر می کنم هر کسی که این چیزها را می فروشد یا متوهم است یا شیطان. من به کریپتو نزدیک نمی‌شوم.

مدیر اجرایی برکشایر ادامه داد: من علاقه ای به تضعیف ارزهای ملی جهان ندارم.

سپس از مانگر پرسیده شد که چه توصیه‌ای به سرمایه‌گذارانی که ممکن است در فکر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند، می کنید؟

 وی در پاسخ گفت: اجتناب کامل از این بازار مخرب سیاست درستی است، او افزود: هرگز آن را لمس نکنید و هرگز آن را نخرید، بگذارید بگذرند.

مانند وارن بافت، مانگر معتقد است که سهام شرکت های مولد و پول نقد واقعی، سرمایه گذاری های بهتری هستند.

در مقابل، او توضیح داد: کریپتو سرمایه‌گذاری در هیچ چیز است، و مردی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری در هیچ چیز را به شما بفروشد، می‌گوید: من نوع خاصی از هیچ چیز دارم که ساختن بیشتر از آن دشوار است.

مانگر تاکید کرد: من نمی‌خواهم یک تکه از هیچ چیز بخرم، حتی اگر کسی به من بگوید که نمی‌تواند بیشتر از آن بخرد. خریدن این چیزها یا تجارت با آن را تقریباً دیوانه‌وار می‌دانم."

وی توضیح داد: من فقط از آن اجتناب می کنم، انگار که یک فاضلاب باز، پر از موجودات مخرب است. من فقط اجتناب می کنم و به بقیه توصیه می کنم از من الگوبرداری کنند.

 او در گذشته چندین بار چین را به دلیل ممنوعیت کریپتو تمجید کرده و اظهار داشته است که آرزو می‌کند ارز دیجیتال هرگز اختراع نمی‌شد. در ماه می سال گذشته، او گفت که بیت کوین "منزجر کننده و مغایر با منافع تمدن" است.

در ماه می، مانگر گفت: من سعی می‌کنم از چیزهایی که احمقانه و شیطانی هستند و باعث می‌شوند در مقایسه با دیگران بد به نظر بیایم اجتناب کنم،بیت‌کوین هر سه کار را انجام می‌دهد.او افزود:بیت کوین احتمال دارد به صفر برسد.