۰ نفر

جهان در آستانه ورود به متاورس؛

کاتالونیا با نام کاتاورس وارد دنیای متاورس می شود

۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰
کد خبر: 648485
کاتالونیا با نام کاتاورس وارد دنیای متاورس می شود

دولت محلی ایالات کاتالونیا اسپانیا، امیدوار است با ارائه برنامه های مهارتی مختلف به دانشجویان دانشگاه و برگزاری اردوهای آموزشی برای پرورش استعدادها، بارسلونا را به یک مرکز دیجیتال تبدیل کند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ دانیل ماکرو، مدیر کل نوآوری کاتالونیا، در مصاحبه ای اختصاصی، درباره برخی از تلاش های کلیدی که دولت انجام داده و روی آن کار کرده است تا کاتالونیا را به یک مرکز دیجیتال تبدیل کند، صحبت کرد. نظرات ماکرو در جریان یک رویداد بلاک چینی که در اروپا برگزار شد با نام (EBC) 2022 بیان شد.

ماکرو گفت که همه گیری کووید-19 در دو سال گذشته واقعاً به ترویج ایده اقتصاد دیجیتال، که بخشی از اقتصاد اصلی است، کمک کرده است. وی در ادامه به مثالی از اروپا اشاره کرد که به سمت دیجیتالی کردن قرارداد های انرژی حرکت کرده است.

ماکرو به عنوان مدیر استراتژی دولت هوشمند کاتالونیا،بر ابتکار عمل کاتالونیا برای تبدیل به یک "کشور هوشمند" در صحنه جهانی تاکید داشت.

همچنین ماکرو گفت: با ظهور فناوری بلاک چین و متاورس، نوآورن کاتالونیا در حال تلاش برای ایجاد یک اقتصاد کاملا دیجیتالی با الهام از دنیای فیزیکی هستند.

او فاش کرد که دولت در تلاش است تا یک متاورس کاتالونیایی به نام کاتاورس بسازد.او در ادامه توضیح داد:

کاتاورس با زبان کاتالان و فرهنگ کاتالان پیوند خواهد خورد. این همان چیزی است که ما می‌خواهیم در این فراجهان داشته باشیم.

از این به بعد، نهادهای کاتالونیایی میتوانند، کارهای فرهنگی که انجام میدهند را در فراجهان یا متاورس "کاتاورس" هم انجام دهند.

وزیر نوآوری کاتالونیا در ادامه به طرح‌های دولت برای تبدیل بارسلونا به قطب دیجیتال اشاره کرد، او گفت که خیلی چیزها به استعداد بستگی دارد،دولت سیاست ها و برنامه های دانشگاهی متعددی را برای پرورش این استعداد در بین جوانان تصویب کرده است. او گفت:

ما سیاست‌های بسیار قوی‌ای برای تولید استعدادهایی داریم که از دانشگاه هستند، اما همچنین برنامه‌های مهارتی مانند کمپ‌های آزاد برای پرورش سایر استعداد ها داریم،زیرا ما به استعداد های گوناگونی نیازمندیم.

وی افزود که دولت در تلاش است تا ترکیبی از هر دو یعنی پرورش استعدادهای جدید و تجارت بیشتر با محیط کاری دوستانه را به دست آورد.

هنگامی که از دانیل ماکرو در مورد پروژه های بلاک چینی که گردشگران می توانند در بارسلونا با آنها تعامل داشته باشند، سؤال شد، او به چنیدین پروژه فعال بلاکچینی در کاتالونیا اشاره کرد برای مثال: پروژه بلاکچینی مراقبت های بهداشتی شخصی و چند پروژه دیگر مبتنی بر حمل و نقل عمومی.